torsdag 19 december 2013

Förkyld!

Kaviarfisk på gång. Tycker den blir godast med Drotts kaviar.
Eller så är det bara för att mina föräldrar alltid köpte just den kaviaren.

Här är det förkylning och ont i halsen som gäller,
Inte så kul med tanke på att det är julhelger och gubben
ska vara ledig i över en vecka.

Fast det var han som var sjuk först och jag trodde att
jag skulle ha turen att klara mig för jag var helt frisk fram
till söndagen då han piggnade till.

Gubben ringde just och jag konstaterade att jag har tappat
rösten. Det visste jag inte när jag vaknade...

Kaviarfisken klar!
Så den här veckan har det inte bliv it någon form av
träning alls. Går här och huttrar och dricker te.

Önskar så att det skulle komma åtminstone lite snö
och att det ska bli kallare. Låter konstigt jag vet.
Men vi får faktiskt mycket varmare i lägenheten då.
Just när det är sånt här mellanväder är det så kallt!

Det här ser väl smarrigt ut?
Kaviarfisken, en potatis, riven morot och rödkål och så lite
gammaldags smörgåsgurka på.
Jag kan äta smörgås gurka som den är. Direkt ur burken med sked.
Sååå gott!

Nu ska jag dricka en kopp te till och sätta mig under
en filt i soffan. Svårt att ligga och sova och andas
i min CPAP när man är så täppt i näsan...

Ha en jättebra dag!

Kram Sussie

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vill önska dig o de dina en God Jul och ett Gott Nytt År!
Kram/ Johanna i Jönköping

mittilivetochjag sa...

Jag åt också Drotts när jag var liten. Stark och god. Men mina barn gillade inte den så det har blivit mild kaviar här hemma. Men nu blev jag sugen på att testa Drotts igen. Det var säkert 20 år sedan sist. Minst!
Det ser i alla fall väldigt gott ut!
Nu hoppas jag att du ska bli frisk snart och må bra innan julafton.
Kram!
(Tack för alla fina kommentarer hos mig)!

Lotusblommans vardag sa...

Tack för fina kommentarer!

Ha en härlig helg båda två och God Jul om vi inte hörs mer innan.
Kram!