fredag 17 januari 2014

Äntligen vinter!


Blogglusten har inte varit och är inte på topp just nu.

Jag är precis hemkommen från en lång promenad ute i
vinterkylan och snön. Det var så skönt! Ville inte gå hem men
gubben frös och man kan ju liksom inte traska omkring hela 
natten där ute...

Glad att jag kunde njuta av den friska luften och vita snön
som knastrade under fötterna.
En och en halv timme var vi ute iallafall.

Jag var rejält påbyltad med tights och raggsockor under 
jeansen och i kängorna. Kofta under vinterjackan och
så min härliga "ryssmössa" som jag bara älskar.

För nog är väl detta med riktig vinter så mycket bättre 
än snöslask och plusgrader?


Annars har den mesta energin senaste veckorna
gått åt till att hålla mina smärtor och min värk
i schack. Med vetekuddar, värmedyna och medicin.

Den medicin jag haft har liksom förlorat sin verkan
så vi håller på att prova ut en ny medicin.
Den har inte speciellt bra effekt än men jag ger den
en chans till för kroppen måste väl antagligen få
vänja sig vid att inte få den förra medicinen också.

Jag har inga direkta abstinensbesvär och har alltid 
hållit exakt dosering men fy sjutton så ONT jag har.
Sover max 2 timmar i stöten och sen MÅSTE jag bara
gå upp och värma mig. Läs BRÄNNA MIG.
Det enda som hjälper är oerhörd värme och hetta
direkt mot de onda lederna.

Det jobbigaste med dessa smärtor är att det tar så
otroligt mycket av min tid att försöka hålla dem
på avstånd. Flera timmar om dagen och det tar
energi. En riktigt energitjuv skulla man kunna säga.

Men men... Jag har varit på gymmet bara några få gånger 
senaste månaderna men riktar in mig på att gå ner
dit regelbundet igen. 

Vi pratade här hemma om att det kanske vore en god ide 
att varje gång innan jag går ner värma upp mig
riktigt ordentligt och sedan även direkt efter.
Så får vi se om det lättar en aning.

Just nu är jag iallafall vid gott humör.
Promenaden nu på kvällen gjorde underverk!
Gav mig VÄLBEFINNANDE!

Ha det skönt i helgen!

Kram Sussie

2 kommentarer:

mittilivetochjag sa...

Visst är det friskt och skönt ute nu. jag har njutit för fullt ute i solen idag.

Kan vara en bra idé att värma upp riktigt ordentligt innan.

Kram!

Lotusblommans vardag sa...

Oj, så Ni har haft sol! Låter skönt. Speciellt om det är i kombination med snöknaster. ;)

Hoppas att allt är bra med dig!
Kram.