lördag 18 januari 2014

Kakbak och TV-tittande!


Idag plockade jag fram ingredienserna till 
Libanesiska valnötskakor.

Dottern vill nämligen att jag skickar lite olika kakor
till henne i ett paket och just dessa kakor var först på
hennes önskelista.





Det blev lite mer än 30 kakor och hälften till oss
och hälften till dottern.

Goda och lättbakade som sjutton!


För övrigt så har jag ägnat dagen åt att titta på TV.
Den turkiska serien "20 minuter" är otroligt bra.

Den går på vardagskvällar på SVT2 men man kan se
alla avsnitt på raken på lördagarna.
Väl värd att titta på faktiskt!
Och gubben tyckte detsamma.

Nu har vi sovit middag i ett par timmar och ska ut och 
handla lite. Sen blir det en promenad igen och ett besök
nere på gymmet för min del.

Ha en mysig lördagskväll!

Kram Sussie

2 kommentarer:

mittilivetochjag sa...

Libanesiska kakor är ju så goda. Och ganska nyttiga också. :-)

Jag har missat den serien. Kanske ska kolla. Den borde finnas på svt-play.

Kram och trevlig fortsatt lördagskväll!

Lotusblommans vardag sa...

Jag tycker du ska kolla in den på SVTplay. Den jättespännande och man blir som uppslukad av den till sist. Jag kommer at följa varje avsnitt nu. :)

Ha en riktigt mysig kväll du med!
Kram.