lördag 22 februari 2014

Feber!


Den här bilden tog jag en slaskig dag när jag stod
vid busshållplatsen i Marnäs. Grått och tråkigt!

Precis som idag. 

Och inte blir man gladare av att
vi blivit rejält sjuka här hemma. Gubben har 38,4 C
i feber och jag har 37,7 C.

Uppdatering: Just ätit frukost och febern har stigit
till 38,1. Ska ta en TREO och sova. Om jag kan...

Kurerar oss med te i stora mängder. 
Och stackars A måste ut och handla lite bröd 
och pålägg nu när Coop öppnar så att vi kan
äta lite frukost. 

Sen blir det sova igen. Att vila är ju
faktiskt den bästa medicinen. Och värme.
Så raggsockor och myspysdress under täcket
är det som gäller idag.

Hoppas att Ni är friska och krya
och får en toppenfin lördag!

Kram Sussie

9 kommentarer:

mittilivetochjag sa...

Samma här som du vet. Det är verkligen superjobbigt att vara sjuk. Jag hoppas att ni kryar på er snart och mår bättre!
Kram! ♥

Lotusblommans vardag sa...

Ska just åka in till akuten. 1177 ville det pga sockret, blodtrycket och genomgångna tarmröntgen. Plus att jag fick sluta tvärt med cortison, diabetesmedicin och vätskedrivande...
Blir förhoppningsvis hemskickad igen.

Men de vill att jag åker in för att tempen stiger successivt trots febernedsättande och sånt.
Har 39,3 nu.

Hoppas att du kryar på dig och att du mår bättre.
Krya på dig - kram!

Lotusblommans vardag sa...

Lika bra att säga att gubben tack och lov är feberfri nu så att folk inte tror att jag släpar med mig någon som är jättesjuk själv.... :)

mittilivetochjag sa...

Jösses! Hur har det gått för dig? Jag hoppas verkligen att du mår bättre nu!
Styrkekramar! ♥

Lotusblommans vardag sa...

Jo tack, det är på rätt väg. :)
Har inte haft så hög feber på åratal som jag fick i helgen.
Och som vanligt fick jag allt på en gång. Magsjuka flera ggr, har problem med luftvägarna och pipig andning, armarna och händer domnar och annat som jag inte vill gå in på här. Men skulle höra av mig i slutet på veckan om besvären inte går över.
Akutläkaren sa att jag måste utredas ordentligt för SLE... Jag kommer ofta in i skov då jag har massor av symptom samtidigt.
Har bara lite feber nu som tur är.

Hoppas att du har kryat på dig ordentligt. Tar en titt in hos dig lite senare.
Kram!

mittilivetochjag sa...

Det låter inte bra alls det där. Vad jobbigt för dig att ha det så. Jag hoppas verkligen att det blir bra snart. Bättre är det ju redan som tur är!
Kram! ♥

Lotusblommans vardag sa...

Tack snälla du. :)

Jodå, jag ar ju ingen feber eller snuva kvar , men bl a fått sår i näsan, på läppen och luftrörskatarr. Hoppas att det går över av sig själv snart. Snabbt.

Om du visste hur trött jag är på att vara sjuk. Men du förstår nog precis vad jag menar. Jag vill vara frisk!

Ha en mysig helg!
Kram!

mittilivetochjag sa...

Samma här! Det är inte roligt alls just nu. Jag har också luftrörskatarr och i morse kräktes jag av hostan. Fy! Det smakar blod i munnen och halsen river och bränner. :-(
Men det är ju på övergående för oss båda som tur är.
Snart så...

Lotusblommans vardag sa...

Det där låter inte alls kul. Det är hopplöst med den där typen av hosta. Och den kan bli långvarig även om man kör med olika hostmediciner har jag märkt. Hoppas att det lättat lite nu i skrivande stund.

Bloggar nog senare idag eller imorgon. Krya på dig!
Kram