måndag 10 februari 2014

Minus 2 kilo på en vecka.

Här är den lysande mössan som jag fick önskemål om att
jag skulle visa upp.
Nu syns jag i mörkret!  ;)
Vad har hänt sen sist då? 

Jo, till att börja med har jag gått ner 2 kilo sen förra
veckan genom att börja om på Viktklubben i Aftonbladet.

Visste sedan tidigare att det funkar och jag äter så gott
hela tiden.

Igår kväll var jag på gymmet och har väl kommit igång
med det lite smått. Och med att simma igen. Hade nästan
glömt hur skönt det var att åka till simhallen och vara
i vattnet. Känns underbart att vara igång igen!


Förutom det har det blivit mycket bio på sistone.

Igår kväll var vi, efter att jag varit på gymmet en stund,
 och såg "Hallå, hallå" här på Folkets hus.
Den var bra tyckte vi.

Det är kul att Folkets hus Bio här i Smedjebackens har
levt upp igen!

Förutom det har det blivit lite andra filmer som "Kärlek de 
Luxe", "Hundraåring som klev ut genom fönstret och 
försvann" och "Wolf of the Wall Street".

Gillade verkligen den sistnämnda filmen. Jag gillar allt med
Leonardo di Caprio i och för sig. Och denna filmen var kul
och se. En annorlunda film väl värd att se!

Fick mig att tänka på den tiden då jag jobbade uppe på
Penningmarknaden på dåvarande PK-banken på Hamngatan.
Det ljuva 80-talet...
( Därmed inte sagt att det var som i filmen, men det fattar väl
vem som helst. Däremot flödade champagnen emellanåt, inne
vid aktiemäklarnas bord, och vi jobbade från tidig morgon
till sen kväll. Och det gick rykten om att en del tog droger
för tempot var högt. )


På torsdagarna är vi med i Ludvika Filmstudio
och de kör ju alltid toppenfilmer!

Ofta mycket franskt som jag gillar skarpt.
Och lite annorlunda filmer som inte alltid visas
på biodukarna...


Vi hade ju en riktig vinter ett tag men nu är det tyvärr
slask och plusgrader mest hela tiden.
Önskar att det skulle komma mer snö och riktigt kyla.

Det skulle gärna få se ut så här utanför fönstret igen...

Annars så kretsar det mesta i min tillvaro kring smärta.
Men det är inte så mycket att orda om. Det är som det är bara.
Har ju redan skrivit så mycket om det och där är det ingen
förändring. Blir så trött av det och på det...

Idag ska jag iallafall åka och simma!
Ska bli härligt!

Klippte mig förresten förra helgen. Frisören fick fria händer.
Han driver salongen Hair Fashion i Gallerian i Ludvika.
Och han är toppenduktig. 

Det blev en kort frisyr i vinröda nyanser. Lite ovant
i början men jag har ju haft de flesta frisyrer och färger
här i livet och det här känns praktiskt nu när jag ska
simma så mycket igen. Och mitt hår växer som ogräs
så jag brukar variera mig för jag tröttnar lätt på samma...

Ha en jättemysig start på veckan!

Kram Sussie!

5 kommentarer:

mittilivetochjag sa...

Kul med ny frisyr. Kanske får vi se en bild?
Jag klippte bara topparna så det syns inte att jag varit hos frissan. Jag är väldigt feg vad gäller nya frisyrer.
Kram!

Lotusblommans vardag sa...

Jag ska se om jag lyckas ta något bra foto med webcamen. Blir det någorlunda så kanske jag visar upp det. ;)

Även om man bara klipper topparna så brukar håret se mycket fräschare ut. Håret är viktigt för hur man mår tycker jag.

Ha en jättebra dag!
Kram!

conny sa...

Det var en fin mössa! Jag förstår att du syns med den på. Det här med att synas i trafiken är viktigt. Som gående på en oupplyst väg, och utan reflexer är man osynlig för bilföraren tills man är alldeles inpå, och då kan det vara för sent.

mittilivetochjag sa...

Hej igen!

Jag glömde att säga:
"Kanonjobbat med viktminskningen"!

Själv jobbar jag vidare på´t.

Kram!

Lotusblommans vardag sa...

Hej Conny!
Jo, jag har lärt mig här på landet att jag inte syns i trafiken och mörkret utan reflexväst eller liknande. Men det tog tid. En och annan bil stannade och hojtade i början... Tur att de inte körde på mig!

Hej Erica!
Tack ska du ha! :)
Det är lättare att gå ner i början när man har mycket att gå ner, sen kan det bli tvärstopp.

Ha det bra båda!