onsdag 12 februari 2014

Soppo-holic!


Om man kikat i min blogg ett tag så vet man att jag är en
SOPPO-HOLIC!

Jag älskar soppor och tycker att det är underskattat.
Billigt, nyttigt och gott!


Den senaste soppan i raden är en Rödbetssoppa.
Receptet hittade jag på Viktklubb.


Mycket enkel att göra. Såklart!
Rivna rödbetor tillsammans med rivna morötter.


Fräs lök och vitlök i lite olivolja.
I med rödbetorna och morötterna...


Sedan buljong, kryddor, rödvinsvinäger, lagerblad mm
Koka upp och låt puttra.


Denna soppa innehåller även riven potatis!


Jag brukar tänka som så att en hemlös frusen människa skulle
vara i himmelriket om de fick en varm tallrik soppa med
en god smörgås till.

Då smakar det så väldigt gott och man känner tacksamhet
för det man har i livet!

Ha en underbar dag!

Kram Sussie

4 kommentarer:

maska sa...

Hei. Ja, suppe er godt. Her putrer løksuppe på ovnen nå. :)
Suppen din ser så god ut.
Av og til bli det til at man tar det man har i huset og putter i gryta.
Lykke til med minusene dine.(2kg)
Godt når man merker det går rett vei.
Ha en fin uke. Klem.

Lotusblommans vardag sa...

Hej!
Tack. Jag tycker det låter kanongott med löksoppa också. Det är perfekt som dus kriver att ta lite vad man haver... :)

Ja, det känns bra än så länge med viktklubben. Huvudsaken jag får äta god mat hela tiden.

Ha en jättefin vecka du med. Kram!

mittilivetochjag sa...

Soppa är verkligen underskattat. Själv glömmer jag ofta hur gott och enkelt det är. Och nyttigt för det mesta. Tack för påminnelsen! :-)
Kram och tack för alla jättefina och hjälpande kommentarer hos mig! De är så betydelsefulla för mig.
Kramar!

Lotusblommans vardag sa...

Tack själv! Jag är otroligt glad för att du kommer in och kommenterar hos mig. :)

Nu ska jag och gubben på bio. Kram!