onsdag 26 mars 2014

God morgon och godnatt!

Den här söta lilla lyktan köpte vi på Indiska förra sommaren.
Nu hänger den i vår innersta hall. Jag älskar att ha lyktor tända
hemma nu medan det fortfarande är mörkt. Och den här 

ljuskandelabern är en favorit!

Jag har varit uppe sen klockan halv 2 så jag ska
väl ta och krypa ner i säng snart igen...

Hade gärna mixat en liten smoothie men det är lite
väl tidigt eftersom det låter så förskräckligt.
Jag tror inte att grannarna skulle uppskatta det.

Tar ett kokt ägg och ett päron plus en skiva rostat bröd med
en kalkonskiva på istället. Tidig frukost skulle man kunna
kalla det.

Jag längtar efter att ha blommor ute på balkongen. De här såg jag i ett
skyltfönster i Ludvika och igår såg jag några jättefina pelargoner på ICA.
Kanske dags att köpa några innan de tar slut...

Men vad det blåser ute nu! Det dånar i lufttrumman utanför
vårt sovrumsfönster och igår kväll dånade det i taket.

Fast det var en helt klarblå himmel ute igår eftermiddag
och kväll. Fick mig att längta sååå efter sommaren
och värmen. Snart är den här!

Läste i DT att det varit norrsken i natt över Dalarna.
Inte här. Men i Mora. Vore ju kul och få se det över
Smedjebacken en natt!  :)

Ha en fin dag!
Kram Sussie

Inga kommentarer: