fredag 21 mars 2014

Mat och bio som vanligt.

Tonfisk med plommontomater, kokt ägg, smörgåsgurka, röd paprika, 
röd lök  och salladsblad.. 
Lite gott från veckan som varit. Jag har grönsaker i så gott
som allt mat. Man behöver ju inte bara knapra på råkost
 för att få grönsaker i sig.

Vet att jag låter som värsta grönsakspredikanten men why not liksom...?
;)

Vitkålsgryta med köttbullar i och lite vildris till.
Denna enkla lilla gryta gjorde jag när jag hade vitkål kvar hemma och
den blev oväntat god!

Igår var jag och fick äntligen ta bort stygnen jag haft på
ryggen och halsen efter att ha tagit bort lite leverfläckar.

Bild jag tog vid simhallen för ett par veckor sedan. Rätt lugnt där vissa tider
som Ni kan se. Men mestadels är det faktiskt mycket folk där. :)
Det har varit synd att jag inte kunnat simma under mer 
än en veckas tid. Men efter helgen är det ok igen sa 
distriktssköterskan. Ska bli så skönt!


Och igår kväll var det dags för Ludvika filmklubb igen.
De visar sina filmer på Teater Avenyn. Man sitter så skönt
där jämfört med Folkets hus här i Smebacken för här är alla
fåtöljer ganska nersuttna så för mig som är kort brukar det
trigga igång smärtan i benen. Men på Avenyn kan jag ändå
koppla av lite mer och njuta av filmen.

Filmen igår var en jättebra film. Den handlade om en ung
flicka under andra världskriget i Tyskland. Eller rättare
sagt precis då kriget tog slut. En sann berättelse om hur
det kunde vara för barnen till nazisterna och den hjärntvätt
de faktiskt varit utsatta för. "Lore" heter den.



Idag blir den en vilodag för mig. Men just nu sitter jag
och väntar på att gubben min ska vakna. Hans klocka
ringer 04.00. Ingen idé att försöka somna igen innan alltså.
För nu är det bara 20 minuter kvar. Tänkte vara uppe
en stund tills han går till jobbet vid halv 6.

Åt lite frukost nu när jag vaknade.
Tog en tallrik Havre Fras. Ska förresten
byta nu till Råg Fras för det innehåller iallafall lite mindre
socker. När man börjar kolla på sockerarter i all mat 
blir man lite chockad över att se hur hög sockerhalt det
är i allt. Till och med pålägg tex. Det trodde ju inte jag.

Hör att det blåser som sjutton ute just nu.
När vi var i Ludvika igår kväll var det snöslask och hård
blåst. Undrar just hur det blir idag?

Ha en jättehärlig fredag 
och början på helgen!

Kram Sussie

2 kommentarer:

mittilivetochjag sa...

Vi blandar alltid i en massa grönsaker, kål och rotfrukter i vår mat. Ett perfekt sätt att få i sig en massa nyttigheter!

Skönt att du kan simma igen. Själv måste jag vänta ett tag till tyvärr.

Låter som en intressant film. Den vill jag se.

Tack för fina kommentarer hos mig! <3

Kramar!

Lotusblommans vardag sa...

Tack själv för att du kommenterar här.

Precis som du skrev själv en gång undrar man ju vilka ens besökare egentligen är. Idag har jag haft 35 besök. Undrar vilka de är?

Du är en trogen bloggkompis och det uppskattar jag. :)

Hur går det förresten med att återgå till köttmat efter att ha varit vegetarian? Hoppas att du tycker det är gott. ;)

Ha en jättefin kväll!
Kram
Sussie.