lördag 31 maj 2014

Efter regn kommer solsken...?


Gubben ser verkligen ut att undra vart solen och värmen 
tog vägen. Och det gör han nog också.

Vi som hade så fint väder! Varmt och fuktigt. Lite åska en dag.
Precis som man vill att sommaren ska vara.

För oss skulle det gärna få vara runt 
25-30 grader hela tiden.
Tänk om man kunde få en sådan sommar.
Åh, vad lyckliga vi skulle vara!

Vi ställde balkonglådorna på bordet när det såg ut att bli en ordentlig lokal skur.
Minns en sommar, 2010, då balkonglådorna svämmade över totalt och vi fick
översvämning i källaren tom. Allt på 50 minuter.
Just idag är gubben iväg hos svärmor. 
Hon fyllde 80 år i veckan. 

Det var meningen att jag skulle ha följt med men
pga min mage bokstavligen "sket det sig".

Har fått en riktigt stora problem med min mage. 

Okej, nu för tiden är jag inte förstoppad jämt och ständigt
som jag var förr. Men nu blir det raka motsatsen. Och snabbt
går det när det väl händer. Akut, panik! Toalett!

Det hände häromdagen då vi var på Matmagasinet i Ludvika
och skulle köpa blommor. "Du betalar va?" sa jag till gubben
och sprang in på deras toalett. Tack och lov att de hade en!

Vi blev kvar 2 timmar där och jag satt på det lilla fiket 
utanför kundtoaletterna och sprang in och ut. Tur att det 
var så lite folk just den dagen. För varje gång jag satt där
inne började jag fantisera om hur kön växte utanför...
( Det blev jag inte bättre i magen av kan jag säga. Oron ! )

Men måste jag välja föredrar jag ändå att tömma magen
ordentligt framför att gå dag ut och dag in med jättespänd
mage och inget händer. Det är så jobbigt att både se gravid
ut och att känna sig som om man vore i 9:e månaden
fast man inte är det.

Det var lite "skitsnack" från min sida!
( Hoppas att Ni inte är alltför kräsmagade... )

Och jag hade iallafall en liten pratstund med min svärmor
per telefon innan hennes gäster anlände.
Kram Sussie

Inga kommentarer: