tisdag 24 juni 2014

Värken är outhärdlig!

Den här vackra lilla damen är till stor tröst. Hon är så snäll och rar.

Jag har så ont! Jag orkar inte ha det så här. 

Vaknar varje timme.
Ingenting hjälper mot mina smärtor i benen, höften, låren,
och ryggslutet. Blir bara sämre och sämre.

Varför får jag ingen hjälp? 
Någonting måste det finnas som
kan lätta på värken? 
Och varför domnar mina ben?

Det gör ont att sitta. Ont att stå. Ont att gå. ALLT som
trycker mot benen gör ont. Tom mitt nattlinne gör ont
mot benen. Måste ha en kudde i knät för jag kan
inte lägga mina armar mot benen, låren eller höfterna.

Snart går jag omkring som en zombie eftersom jag
aldrig sover en längre stund. Blir trött trött av det.
Trött av att ha ont. Det tar på krafterna.

Jag som burit värken utan att visa något den mesta tiden
för att jag är så van bryter numera ihop titt som tätt
och kastar mig i gubbens armar och tjuter
"jag har så ont, så ont... Orkar inte...".

Magen har lugnat sig men det gör fruktansvärt ont i
baken och svanskotan så fort det trycker på lite.
Aldrig har jag haft så ont som nu...

Önskar Er som besöker min blogg 
en fin sommarvecka!

Hoppas, hoppas att det ska bli super super varmt 
och sluta blåsa så mycket. 
Blåsten gör värken helvetisk.

Kram Sussie

2 kommentarer:

mittilivetochjag sa...

Vad hemskt med sådan värk! Önskar så att du slapp den. Vad säger läkarna?
Hoppas på sol och värme för dig.
Kram <3

Lotusblommans vardag sa...

Hej! Tog lite tid att svara. Har fått morfin nu och hoppas att det ska hjälpa. Om det hjälper kan jag minska på tabletterna. :) Men jag får ge det lite tid. Så fortsättning följer...

Hoppas att du njuter av sommaren. Inte kollat runt något alls på bloggarna på sistone. Kommer snart "på besök".

Nu har solen och värmen kommit igen. Äntligen!

Varm kram till Dig.