fredag 4 juli 2014

Träningsschema för JULI - 2014 mm...

Vi har besök av alla möjliga fåglar på balkongen nu. Denna gång en fiskmås.
Svårt att få till en bra bild eftersom de reagerar blixtsnabbt på om man rör
sig och flyger iväg illa kvickt. Just fiskmåsen är verkligen STOR när man ser
den på riktigt nära håll.
Men herregud så irriterande den låter... Går oss på nerverna!

Här är JULI månads träningsschema:

1-3/7   Vila

4/7   Powerwalking 15 min
Roddmaskin 10 min
EasyLiner armar  4 x 15 rep

5/7   Vila

6/7  Lätt träning gym 30 min

7/7   Simning 30 min
Roddmaskin 10 min  motstånd:10
EasyLiner armar 3 x 15 rep

8/7   Motionscykel 15 min
EasyLiner armar lätt träning

9/7   10 min Roddmaskin motstånd:10
10 min motionscykel

10/7   30 min simning 

11/7   45 min powerwalking

12-14/7   Vila

15/7   45 min simning

Några träningstillfällen före semestern
har jag glömt att föra in. Och under tiden i Stockholm
har vi försökt gå så mycket som möjligt varje dag.

24/7   1 tim motionssimning Vanadis hotell

25/7   1 tim motionssimning Vanadis hotell
2 tim promenad Hagaparken

26/7   1 tim motionssimning Vanadis hotell

27/7   1 tim motionssimning Vanadis hotell

28/7    50 min motionssimning Vanadis hotell
1 tim promenad Hagaparken

29/7   1 tim 10 min motionssimning Vanadis hotell

30/7   1 tim 50 min motionssimning Vanadis hotell



Fyller som vanligt i vartefter jag tränat.

Här en kråka av flera som häckat på vår balkong av och till. De går fram och
tillbaka på räcket. Detta foto tog jag en dag då det regnade rätt mycket ute.
Satt på soffan så det blev inte så bra. Hade jag rest mig upp hade kråkan
antagligen flygit sin kos...

Har börjat med Morfin nu och hoppas att mina smärtor
ska minska rejält i och med detta. Har fått plåster som ska
bytas var tredje dygn. Hittills har effekten lyst med sin
frånvaro. Men man måste ge det lite tid. Kan bero på att
värken varit värre än någonsin och att jag dessutom är
"mitt i den tiden på månaden" då jag alltid har som ondast.

Ska byta mitt första plåster på lördag och enligt
Distriktssköterskan bör det då börja verka ordentligt.

Men i och för sig har jag ju låtit bli att ta de flesta av
värktabletterna som jag brukar ta. Så kanske det ändå hjälper lite
redan nu eftersom jag ändå orkar minska mycket på dem. 


Idag har det varit en strålande förmiddag med sol och värme
på balkongen och vi har suttit / legat där ute och ätit läskande 
och kalla apelsiner, jordgubbar och kiwi. Så gott så gott!

Väntar på en sittkudde / sittring som jag ska få köpa via 
Smedjebackens vårdcentral. Den ska komma nu vilken 
dag som helst. Klarar mig inte utan en sådan längre. 

Så fort den kommer ska jag börja simma igen i Ludvika.
Då blir resorna med bussen fram och tillbaka med uthärdliga.
Som det är nu klarar jag knappt bussresor längre.

Om Ni visste hur jag avskyr att ha så här ont!
Det verkligen inget man väljer.

Gubben passade på att vattna blommorna på balkongen. De blommar
frodigt nu. Något som gör mig jätteglad!

Jag vet att en del av Er oroar sig för att man utvecklar ett
beroende när man börjar med Morfin. Men när man har 
riktigt svåra smärtor så hjälper det bara till att minska 
smärtorna till mer "normala nivåer" och man uppnår
inget rus. Kan vara bra att veta.


Hoppas att Ni njuter
 och har en underbar sommar!

Vi hoppas väl att värmen ska stanna ett tag nu...?

Kram Sussie!

Inga kommentarer: