tisdag 15 juli 2014

Ensam en hel vecka!


Gubben har åkt på semester!

En hel vecka utan mig.

Ja, vi har bestämt det tillsammans förstås.
Att ta en liten paus. Efter att i snart 7 år, så länge har vi bott
här nu,  ha varit klistrade vid varandra mer eller mindre
 så tyckte vi att det kunde vara på tiden
att få vara helt för sig själv.

Jag var väl den drivande i det hela eftersom jag verkligen 
behöver andas ut. Ha egentid. Njuta av friheten.

Så nu är gubben i Stockholm och jag här på landet.

Men det känns konstigt. Till och med att handla på Coop
ensam känns konstigt.

Men så får man ju längta lite efter varandra...
Och förhoppningsvis uppskatta varandra ännu mera.

Idag ska jag åka och simma!

Ha en härlig dag!

Kram Sussie

2 kommentarer:

mittilivetochjag sa...

Oj, det hade jag nog inte klarat så bra. Jag hade i alla fall inte valt det själv. Men ibland får jag låta min man åka iväg tio dagar till Alperna om han inte ska dö av abstinens efter att åka snowboard. De gångerna minns jag bara som hemska.
Jag hoppas att du fått den lugn och ro du behöver och längtar efter mannen din. :-)
Kram!

Lotusblommans vardag sa...

Det har varit jättebra för oss! :)
Och semestern tillsammans som sen följde. Jag hade börjat få lappsjuka och behövde känna frihet... När jag var ung hade jag nog känt som dig men nu är jag ju en gammal tant. ;)

Kram och ha det gott!