måndag 7 juli 2014

Sally sista vila.


Igår var det dags att begrava vår älskade Sally.

De här bilderna lägger jag ut mycket för att min dotter
ska få se hur allt gick till. Vi har ju stått i telefonkontakt
men hon hade ingen möjlighet att vara med. Så tycker du
att sånt här är makabert kan du sluta läsa nu.


En vän till Anders var snäll och lät oss begrava henne på en
del av sin tomt. Den ligger alldeles utanför vårt köksfönster.

Och det kändes alldeles rätt att hon fick sin sista vila här
i närheten av hemmet för hon var ju en hemmaflicka hela
sitt nästan 15-åriga liv.

Vila i frid nu lilla Tjorva-Lotta. Vår fina fina Gullegumma.
Ja, du hade tusen namn. Kärt barn har ju många namn...

Vi packade ner henne i en kartong och svepte in 
henne i ett mjukt påslakan. Med sig fick hon en liten
leksaksmus och en studsboll som var rolig att jaga.

Det var oerhört smärtsamt och jag öppnade kartongen
flera gånger för att få ta avsked av henne. Kelade nog
med henne i flera timmar sammanlagt för jag kunde 
knappt släppa taget om henne.


Anders grävde en grop i hörnet av grannens bod och då är
det bara för oss att gå uppför terrassen här ute och hälsa
på henne ibland.


Vi ville gärna plantera lite blommor där så att det ska vara en
liten minnesplats. Och så tog jag det kattgräs hon älskade så
mycket och skulle ha ätit nu under sommaren.

Vi älskar Dig för Evigt.


Det är så oerhört tragiskt det som hänt och det gick så fort
så vi är fortfarande i chock. 

Nu kommer värmen, den som hon älskade så mycket. 
Hon brukade ligga på balkongen hela somrarna om det 
var varmt nog.

Och om två dagar skulle hon fylla 15 år. 
Det har såklart varit jättemycket gråt här nu men jag ska
försöka, för Sallys skull, att minnas allt det ljusa och fina
med henne.

Jag fick lära känna en Ängel och jag är så tacksam för
att hon var hos just mig...


Ta vara på dagen!

Kram Sussie