måndag 11 augusti 2014

Kan inte sova.


Sitter här på hotellet. Helt klarvaken sedan ungefär 1 timme.

Har så förbaskat ont i speciellt höger ben, fot och höft.
Ingenting hjälper. 
Som vanligt igen alltså.

Regn på ingång skulle jag tro. Eller så blåser det eller så
var det blåsten igår som gjorde det.


Kan vara alla promenader och simturer också.
Igår under dagen blev det cirka 2 timmars promenerande
förutom morgonsimningen och det var samma sak kvällen
innan. Man är ju inte bortrest varje dag och jag vill ju satsa
på att komma i form.

Priset jag får betala, nu igen när det blir kallare, är ONT!
ONT som f-n! Det gör så ont så att jag mår illa. Kräks nästan.


Jag har ju använt morfinplåster nu i typ en månad och har
kunnat konstatera att det inte hjälper. 

Inte den styrkan jag har
iallafall. Vilket är en låg dos. 

Det kan ta lite tid att prova ut rätt dos vad jag förstår så jag ska
boka tid hos min doktor för att prova ett starkare plåster.
MÅSTE få hjälp mot värken! Den tar kål på mig.


Det är därför denna sommar 
har varit en välsignelse
för mig. 

Värmen! För värme är det enda som hjälper.
Oavsett på vilket sätt. Vetekuddar, värmedyna, solens heta
strålar eller infraröd värme. Nu när det var mellan 30-35
grader C ute så var mina smärtor mycket mindre oavsett 
vad jag höll på med. Men NU kommer dom alltså tillbaka.
Gissa hur det känns? Hopplöst!

Jag skulle kunna sitta och grina nu men gör det inte.
Vi har semester och oavsett vad vill jag ta vara på den här
tiden i Stockholm. Så det är bara att bita ihop.


Efter solandet på bryggan igår drog vi oss upp i parken 
för jag blir alldeles röd och vill inte bränna mig för
mycket. Hade glömt att smörja in mig med solskydd.

Det verkade vara någon slags cykeltävling eller 
liknande på gång för det kom massvis av cyklister
åkandes.


Överhuvudtaget var det massor av folk i Haga igår.

Söndag och fint väder så det är ju rätt självklart. Alla vill ta
bara på de sista fina sommardagarna för i år.


Vi kollade längtansfullt in några Segway-åkare!

För det är väl så det heter?
Vore kul att prova på någon gång iallafall. Ser
kanske lättare ut än det är...

KLICKA på bilderna för att se dem större.


Nu har klockan hunnit bli lite mer än halv 6 och jag ska upp
och simma klockan 7 så jag ska försöka sova lite till innan.

Ha en jättefin dag!

Kram Sussie

Inga kommentarer: