söndag 12 oktober 2014

Bio-helg!


Nu är hösten här på riktigt!

Det märks verkligen utanför för där är det mörkt som attan,
riktigt blött efter en hel dags regnande och löven yr omkring.

Som det ska vara den här tiden på året.
Trots allt en av mina favoritårstider. Hösten har sin charm.


Med hösten kommer automatiskt filmklubbarna igång.
Vi har varit rätt sega med att gå på bio men i veckan kom
vi igång ordentligt.

Igår såg vi filmen "Turist" här i Smedjebackens Folkets hus
och idag var det "Hallonbåtsflyktingen". Båda var bra.
Mest den sistnämnda. 

Jag är som sagt ingen bra filmkritiker så Ni får titta själva.
Urusel på att återge film...


De här två bilderna tog jag från bussfönstret i torsdags då vi
åkte till Ludvika.

Önskar att jag haft en bättre kamera för det var så vackert!
Klicka gärna på bilderna för att se dem lite större.


I torsdags var vi iallafall på filmklubben i Ludvika också.
Då såg vi "Grand Budapest hotel" och den var verkligen
sevärd. Trots att vi sett den tidigare. Gå och se den!


Jag hoppas på att komma igång med att blogga
lite då och då igen!


Ha en fortsatt mysig söndag kväll och en bra
start på nästa vecka!

Kram Sussie

2 kommentarer:

maska sa...

Hei Sussie
En liten tur innom for å Gratulere deg med dagen som var.
Fikk ikke sendt kort,pga sykdom.Og da lite PC tid. Men nå kommer det seg. Så kanskje det dukker opp noe. :)
Ha en fortsatt fin helg.
Klem fra meg.

Lotusblommans vardag sa...

Åh, tack snälla du! :)
Jag har också suttit här och tänkt att jag skulle göra ett litet kort, för att komma igång med att göra något i pysselväg igen, och skicka det till dig...
Så ja, vi kan ju hålla lite koll i brevlådorna. :)

Hoppas att du mår bra nu. Och ha en mysig söndag.
Kram!