söndag 26 oktober 2014

Snart dags för frukost...


Eller rättare sagt om ganska många timmar.
Om man som jag sitter och längtar.


Just nu är jag supersupersugen på frukost!
Ett av dagens viktigaste mål för mig numera.


Tänk så många år jag mer eller mindre struntade i
att äta en ordentlig frukost. 

På grund av stress och tidsbrist. Ofta struntade jag
i lunchen också. Hann liksom inte med den tyckte jag.


Idag skulle jag aldrig strunta i måltiderna på det viset.
Det leder bara till obalans i kroppen. Och till att kroppen
tror att den svälter och därmed lagrar allt fett den kan få.


En bra start gör ju också att man slipper bli sugen på sådant
som är onyttigt och bara mättar lite för stunden.


Nä, mina frukostar är guld värda för mig numera. Det är ju
sååå gott också! 

Ofta hör man att "jag är inte hungrig på morgonen" men när
man väl börjar äta en rejäl frukost blir det snabbt en vana man
inte vill vara utan.


Jag är jättenoga med alla mina måltider nu för tiden.
Ställer klockan för lunch, mellis och så vidare,
även om jag ligger och sover.

Extra viktigt om man som jag har diabetes.
Men också för att inte utveckla sjukdomen.


För idag vet man ju att det inte handlar om att man suttit
och vräkt i sig socker som många tror utan man kan
även få diabetes av stress, måltidsslarv och för lite sömn.

Tur att forskningen gått framåt!


Frestande bilder eller hur?
Tur att jag snart ska få frukost!

Nattinatti 
och ha en bra start på nya veckan!

Kram Sussie

Inga kommentarer: