fredag 26 februari 2016

Matplanerar...



Uppe med tuppen idag. Klev upp klockan 4 prick.
Igår kväll gick jag och la mig redan kl 9 ungefär.

Vaknade sedan kl 23.40 och trodde att nu är det morgon
och dags att gå upp. "Herregud, klockan är ju inte ens 12!"
Blev tvungen att kolla flera klockor...

Det kändes som att jag hade sovit en hel natt så jag måste
ha sovit djupt. "Men ingen idé att gå upp för då blir jag ju
uppe halva natten" tänkte jag och lyckades sova vidare.
Behövde verkligen sova. Varit helt slut.

Denna lilla köksdekoration köpte jag i Villefrance.
Gubben har gått till jobbet nu. Och jag har ätit en
rejäl frukost. Står jag mig på fram till lunch. En
liten smoothie till mellis däremellan blir det bara.

Och nu har jag satt mig och börjat matplanera.
Kollar vad som finns hemma, vad som ska köpas
för månaden och planerar vilka maträtter jag ska 
laga närmaste veckan osv...


På lördag tänkte vi åka till Ludvika och gå runt till de olika
matbutikerna och passa på att köpa veckans extrapris-varor.
Mest för att ha något att göra men också för att jag "tycker
det är kul" att få ihop så mycket som möjligt för så lite som 
möjligt. Vara ekonomisk med andra ord. Som ensamstående
mamma blev jag fenomenal på att trolla med matpengarna.

Att äta gott till vardags behöver inte vara dyrt!
Säger tant Sussie. Ja, jag är tant numera. Stolt tant!

;)

Idag har jag lovat att dammsuga och skura. Måste!
Hur jag än försöker kan jag dock inte tycka att det är kul.
Absolut inte. Vill ha en hushållerska...

Ha en bra dag!
Kram Sussie

Inga kommentarer: