tisdag 9 februari 2016

Strömming idag. Och semla förstås!

Hemma hos oss blev det strömming ikväll.
Gjorde en form med kaviar- och dillströmming med grädde.

God och nyttig fisk fast den kostar så lite.

Inte världens snyggaste låda kan man tycka. Men god!
Vi åt den med kokt potatis till.


Dottern min påminde mig om att det var Fettisdagen
idag så det fick bli semla hemma idag också.

För mig räcker det med en per år för det är ingen
riktig favorit. Men man vill ju vara lite traditionell. :)


Imorgon blir det WOYWW för alla oss som gillar
att hålla på med Altered art och annan konst, scrapping
och annat skapande som Art dolls och smycken.
Det ska bli kul att komma i kontakt med många av
mina gamla kortbytesvänner och andra som brukade
vara med i t ex ONE WORLD ONE HEART.

Och det är så inspirerande och kolla på vad alla andra har
för olika projekt på gång i sina hobbyrum och studios.
 Så välkomna in till min hobbyblogg imorgon.


Jag har förberett en tavla som är till hälften gjord
av min kära dotter. Hon gjorde bakgrunden när
hon hälsade på och jag tänker slutföra den.

Roligt med en tavla som vi båda gjort tillsammans.
Tänkte att den ska få hänga hos henne sen.



Ha en mysig kväll och onsdag!

Kram Sussie!

Inga kommentarer: