måndag 6 juni 2016

Skön helgdag!


Ingen har väl kunnat undgå att sommaren än här nu.
På allvar. Och förhoppningsvis för att stanna ett tag.

Och vi passade på att ta en härlig cykeltur nu när det
ändå är en helgdag och gubben var ledig.


Tänk att bo så här? Passar fint på Nationaldagen.
Idag är det ju Sveriges dag och röda hus med vita 
knutar tycker många utrikes vänner är typiskt oss!


Nere vid gamla Shell. Macken i Smedjebacken
tog vi en paus...


Årets första mjukglass lockade oss att stanna till ett tag.
Jag tog min med Noisette och Anders sin med kolasås.


Han ser ut att tycka att den är alldeles för liten...


Efter det var det dags att hälsa på vår Tarzan...
Längtar så efter honom varje dag.


Jag tog med honom på en timmes promenad i gröngräset.
Något han verkade uppskatta enormt.


Jag blev tom tvungen att ta en liten joggingtur för det var full
fart på honom. Bra motion. Även för mig.


Här tar han igen sig lite efteråt. Skönt att ligga i skuggan.


På balkongen har vi planterat lite mer blommor.


Det var marknad nere på vår gata i helgen.
 Jag har fotograferat det nästan varje år men i år satt jag bara 
och tittade på från första  parkett, vår  balkong...

Skickade iallafall ner Anders att köpa de röda pelargonerna. Jättefina!
Ha en härlig kväll och start på veckan!
Kram Sussie

Inga kommentarer: