lördag 9 juli 2016

Semestern börjar nu...


Idag började Anders sin semester. Vi hoppas såklart på ett riktigt
vackert och varmt väder under tre veckor han ska vara ledig.

  Vi stack till Borlänge en dag.
Inte så långt bort men ändå lite miljöombyte.
Och bättre shopping.

 Vårt mål för dagen var Kupolen gallerian.

Där köpte vi lite chokladkakor till Anders som just fyllt 50.
Choklad är bland det bästa han vet. Och här fanns mycket gott
att välja på i den lilla konfektaffären.

Och annorlunda kul förpackningar..

Efter att ha strosat runt i Kupolen ett tag och druckit
varsin kaffe, jag en Ice Coffee och Anders en Caffe Latte,
så var det dags för ett litet besök på IKEA.


Där åt vi den berömda billiga lunchen: klassiska svenska
köttbullar, brunsås, potatismos, ärtor och rårörda lingon.
Guuud, så gott! Jag var nog väldans hungrig... ;)


Men nu ska gubben min få ta det lugnt och bara vara
ett tag. Det behöver han. Vi har gått igenom en svår tid.
En känslomässig berg- och dalbana.

Min handyman.


Reparera. Förlåta. Jag vill. Men vet inte om jag kan.
Tiden får utvisa. Jag vill försöka.

Inga kommentarer: