fredag 5 augusti 2016

Vi tar en paus.


Liksom Tarzan på bilden här så behöver jag återhämta mig
och få nya krafter. 

Se till att jag har styrkan att klara av det
som ligger framför mig.

Och det behövs mycket positiv energi och livslust nu.

 Och den får jag inte här hemma.
Så gubben och jag tar en rejäl paus nu. 
Han åker bort i 3v och jag får vara ensam hemma.

Om ungefär 2 månader vill läkarna operera mig.
Ta bort äggstockarna. Cystorna har ej försvunnit av sig
själva och tumörmarkeringarna i blodet har ökat.
Inte mycket men tillräckligt för att läkarna ska vilja ta det
säkra före det osäkra och ta bort allt. 

Man har ju inte trott och hoppas fortfarande att det inte ska
vara elakartat men om så skulle vara vill man undvika att
det sprider sig till andra delar av kroppen.



Min tid i livet är dyrbar och nu har jag ingen lust 
att slösa den på en massa dumheter längre.


Skriver mer imorgon då mannen min åkt...

Ha en underbar dag!

Kram Sussie

1 kommentar:

Lotusblommans vardag sa...

När man blir brutalt neddragen på golvet, mannen tar tag i ens huvud drar i det samtidigt som han med all kraft smäller in sitt knä i ansiktet är det inte "lite bråk" längre... Eller när han trycker ner mig i sängen och tar strypgrepp och skriker "jag skulle bra gärna vilja döda dig" så är det inte jag som ska backa som min svärmor säger. Visst blir jag tyst men jag orkar inte mer och ska inte behöva acceptera detta.