söndag 9 juli 2017

Att göra ingenting...

Idag har varit en lat dag. Att göra så lite som 
möjligt verkade vi alla tänka här hemma...

Gubben dök upp igår och stannar ett par dagar
så vi skulle spela ett parti Fia i soffa var det 
tänkt...


... men han somnade. Efter att ha puttat till honom otaliga
gånger insåg jag till sist att det var lika bra att låta
honom sova vidare...

  Lika slö verkade lille Tarzan vara. "Äh, jag orkar inte
bry mig... om något... inte just nu iallafall" verkade vara
hans motto för dagen.

Han låg bra där vid sin lilla bädd vid fönstret i mitt
hobbyrum. Jag har en liten kärra där som han har gjort
till sin säng. Så jag har lagt en kudde där.

Undrar om han tror att hobbyrummet är hans sovrum?  ;)

Foton från ett bullbak tidigare i våras. Men jag gjorde precis likadant nu...

Jag satte iallafall igång att baka bullar idag.
Med massor av kanel och kardemumma!
Mycket goda om jag får säga det själv.


Vädret har varit lite sämre nu i ett par dagar
och det kan ju vara en anledning till den lite 
dåsiga atmosfären här hemma.
Och jag har sovit, sovit och åter sovit.
Allt som hänt hemma och mitt promenerande
har tagit på krafterna.


A ska hjälpa mig med lite prylar här hemma
och vi försöker hålla sams. Det går lite upp
och ner. Mest ner tyvärr...

Vi har alltid roligt när vi är ute bland folk.
Men vi var en sväng till Norra Backa i Borlänge och 
handlade igår och det var skönt att få hjälp med den tunga
shoppingvagnen på bussen.

Och vad spanade han in direkt? Bakverken såklart!
Gottegris av stora mått. Men vi köpte inget.

Han får ju bullarna nu istället!


Imorgon återgår allt till det normala igen.
Tvättstuga, åka och simma, kanske promenera eller
städa. Beroende på vädret. Städar om det regnar.
Och det behövs ska gudarna veta!
Men är det sol ska jag ut! Vägrar missa sommaren
genom att sitta inomhus...


Inget är så bra för mitt välbefinnande
som att vara ute och gå eller bara sitta någonstans
och njuta av denna underbara,
 men alldeles för korta, årstid.

Nu ska jag lyssna på onsdagens repris av
Safarisound på radion. Gillar rytmerna!

Ha en härlig söndagskväll
och bra start på nästa vecka!
Kram Sussie!

Inga kommentarer: