fredag 7 juli 2017

Lilla Söderbärke...

Dags för lite mer Söderbärke.
Återigen en liten promenad bland alla gulliga
hus i denna fina sommar-idyll...

Men vi började med en liten sedvanlig fika i den lilla
kiosken vid busstationen. Det blev kaffe åt gubben
och en mjukglass åt mig.


Och lite proviant som kakor, dryck och jag tror en påse
chips slank ner också. VARM dag så mycket att dricka
var ett måste.
Mitt i byn står denna lilla gammaldags elektronik-butik.
Ja, den är säkert modern inuti. Men utanpå har tiden stått
helt stilla. Charmigt!

Inte mycket trafik att tala om här.
Lugnt och skönt om du frågar mig.
"Lyssna på tystnaden" sa jag en gång till Anders
när jag nyss hade kommit ut hit på landet från Stockholm.

"VA?!"  Han tittade på mig som om jag vore tokig.
"Man kan väl inte lyssna på tystnad". JO, det kan man!

Hjälp vilken hemsk orm!
Nejdå, bara en rot. Men scary!
Iallafall om man är  skraj för dom slingriga hemska sakerna.


Här kommer lite bilder från lördagens tur till 
Söderbärke kyrka.

Detta somriga blomsterarrangemang
välkomnar alla in...
Så vackert röda pelargoner!

Glöm inte att klicka på bilderna för att se dem i större format.

Den lilla hörnan för barnen söndagsskola gjorde mig rörd.
Jag gick i söndagsskola som barn och min barna-tro
har varit till stort stöd och tröst livet igenom.

Att jag sjöng i kyrkans kör och åkte på läger och sånt
är en annan historia. Jag sjöng säkert inte så bra!
Men trodde nog det!
Hursomhelst, det var kul att vara med i gemenskapen.


Det var nog allt för denna gång.
Satt här och väntade på gubben som skulle hem idag
och hämta en sak, plus att vi hade en planerad
utflykt till på söndag.

Men han kom inte...


Ha en mysig fredagskväll!
Kram Sussie!

Inga kommentarer: