fredag 15 september 2017

Lite från veckan som gått.

Klicka på bilderna!
Hösten har varit rätt påtaglig under flera av veckans dagar.
Det har regnat ordentligt. Och de mörka kvällarna är här.
Alla tycker ju inte om denna mörka tid 
men jag tycker hösten är en mysig tid. 
En tid då man njuter av sitt hem mer än annars tycker jag.
Med dämpad belysning och snart tända värmeljus.

Tarzan och jag har myst i soffan och mest tagit det 
lugnt. Ensamma hemma. Lyssnat på musik.
Läst. Kollat på TV.

Och så har jag storstädat. Har en riktig höststädning
på gång. Och det är så skönt att få rent, fräscht och var 
sak på sin plats gen. Gillar att organisera!

Så det har blivit lite mat från Thai-restaurangen här
nere på byn. Hong Kong.

Kycklingwok med cashewnötter och ris. Alltid med
extra cashewnötter för min del.
Och friterad kyckling med sötsur sås och ris.
Inte nyttigt men mycket gott! Bara det inte blir för ofta.


Jobbar på att släppa taget om den vrede jag känner.
Ilska över att ha blivit sviken och över att ha fått se sidor
av människor i min närhet som jag inte velat se.

Att fastna i det hjälper ingen. Allra minst mig själv.
Och jag tycker inte om att jag gjorde det. Vägrade förlåta.
Påminde om det varje dag. Alldeles för länge.
Så nu släpper jag taget och ser vad som händer.
Litar på vad personen säger.  
En sista gång.

Nu ska jag ta och sova ett par timmar. Sedan dags att 
titta på min absoluta favoritserie på TV.

Den turkiska serien "Förväxlingen". 
Den har allt tycker jag. Spänning, kärlek, humor...
Kan bara inte missa ett enda avsnitt. Tittar tom på
Alla avsnitt ända från början nu på SVT Play.
Ha en mysig fredagskväll!
Kram Sussie

2 kommentarer:

Penselkvinnan; sa...

Hejsan det var länge sen. Hoppas allt är bra med dig! Har varit slö att skriva på min blogg, men förra året var så omtumlande så jag har inte riktigt hämtat mig än. Min älskade syster gick bort i mars förra året. Har semester just nu, men den börjar gå mot sitt slut.Ha det så gott, ska försöka va lite mer aktiv på bloggen. Kram Carina!!

Lotusblommans vardag sa...

Hej Carina!

Vad roligt att höra av dig igen. Ska genast besöka din blogg
och hoppas att du kommer igång med den. Ser fram mot att ha kontakt igen.

Tråkigt att höra att din syster gick bort. Livet är tufft emellanåt.

Skönt med sen semester. Ha det mysigt höstmörkret!
Kram Sussie.