onsdag 13 september 2017

Sista solen och värmen på balkongen.


Nu har ju kylan börjat infinna sig här hos oss.
Inte superkallt ännu men ändå så att jag fått ha mina
sköna benvärmare på mig de stunder jag fortfarande
kunnat sitta ute på balkongen.


Himlen har som vanligt bjudit på vackra scenerier och 
jag gillar ju att fota vackra molnformationer.
Det här ser coolt ut. Jag önskar att flera hade tiden och 
kanske lusten att titta uppåt ibland. För vår Jord är så
vacker och det kan aldrig vara fel att ibland begrunda
kretsloppet som vi alla är en del av. Och som vi bör
vara så rädda om eftersom detta är vårt enda hem.


 Jag vet inte vad Ni tycker men mycket har förändrats på
himlen sedan jag var barn. Då var det mest stora vita
höga och fluffiga moln. Numera kan man se alla möjliga
"konstiga moln". Fascinerande!


Denna omelett ser inte mycket ut för världen,
men den var mycket god! Med champinjoner.

Det är ju svamptider nu och jag tycker om de
flesta sorter även om jag inte plockar själv.
Att laga mat med svamp gör jag dock gärna.

 Här kommer lite foton från en promenad vi tog här
om kvällen då de var ganska varmt och soligt ute.
De är härifrån Smedjebacken.

Glöm inte att KLICKA på bilderna för att se dem mer i detalj.

Blommor finns det fortfarande så mycket olika sorter
ute att fotografera. Här några av dem.


Ha en mysig kväll!
Kram Sussie

Inga kommentarer: