onsdag 11 oktober 2017

Dunderförkyld!


Sitter här och dricker hett te med honung i och 
hoppas att det ska hjälpa mot min snuva och 
att jag har så ont i halsen så jag knappt vågar
svälja. Fy tusan vad ont det gör! AJ!


Hursomhelst så har jag iallafall hunnit vara ute och tagit
lite foton på löven som legat lite överallt. Ljuvliga färger!


Men det var innan lövblåsen dök upp på morgonen
för någon dag sedan. Vilket oljud! Undrade vad det var,
tittade ut och tänkt för mig själv att kunde det inte få vara vacker
höst ett litet tag till innan allt blir helt grått?


Jag tycker att vi ska vara glada så länge vi har alla årstiderna.
Tyckte om då hösten var riktig höst med smattrande regn
 mot fönstret och prasslande lövhögar, vintern snöig och kall,
jättemycket vit snö för barnen att åka pulka i och så vidare.
Varför ska alla spår av moder Jord sopas undan?


Nej, låt det se ut som det gör ett tag till.
Gå ut och ta en titt på naturen runt omkring Er.
Njut av av att vara utomhus! Sparka på löven
och andas och kom ihåg hur kul det var att
vara liten, plocka kastanjer och leta flugsvamp...

Kram Sussie

Inga kommentarer: