lördag 14 oktober 2017

Lördag.


Nästan helt klarblå himmel utanför fönstret idag.

Och ganska varmt ute är det också. Såg en tjej som
var ute och gick med sin hund iklädd endast linne
och jeans. Ingen jacka. Och vi som har dörren till
balkongen öppen känner inte av någon kyla alls här
inne just nu. 

Men vi har tänt några värmeljus iallafall
för säkerhets skull. Kylan finns nog där mer än man
tror en solig dag som denna.


Efter att ha fikat ska vi börja ta itu med de sysslor 
jag skrivit upp på en lista för helgen. Bland annat
ska vi sköta om blommorna och plantera lite nya 
blomskott, damma, dammsuga, skura och sådant
som bara måste göras. 

 
Men som jag skrivit förut:
jag önskar att jag hade en hushållerska!

Jag planerar gärna allt, älskar mitt hem och så
men någon annan får gärna ta de dagliga sakerna som
bädda, diska osv.  
 Fast nu har jag ju inget hembiträde. Tyvärr.
Så det är bara att ta tag i hemskötseln.

Har man väl börjat är det inget problem. Det vet jag.
Men vägen dit kan ibland kännas lika lång som att åka
till Pluto eller nåt. Varför vet jag inte.

Blommorna trivs bra i solskenet i köksfönstret. KLICKA.

En bit hembakad chokladkaka till kaffet först. 

Sen  Ska  Jag  Städa.  Jag  Lovar.


Kolla Liljan förresten. Vad fin den blivit nu!
Titta så många vackra blommor den har.

Ha en mysig lördag!
Kram Sussie

Inga kommentarer: