tisdag 29 maj 2018

Semesterbilder!


Kolla in molnen! Ännu märkligare bilder kommer...
Vi har som sagt skådat de mest spektakulära vyer på himlen
nu i maj. Och jag kan som sagt inte låta bli att titta upp mot
himlen och fotografera det jag ser.


 Ibland kan man ju undra vad jag väntar på.
Besökare från en annan värld kanske? Hihi... ;)
( Vi har Gevalia hemma ifall vi får oväntat främmande... )


Vi gjorde iallafall en liten resa till Borlänge en dag
nu under Anders semester. Och passade på att ta lite foton
på oss tillsammans. 


Vårt först mål var att gå till Kupolens Köpcentrum  
och handla lite, äta lite gott och fixa mina naglar.


Inne på Flying Tiger hittade gubben den hatt som han haft på
 sig så gott som hela tiden sedan dess. 
Jag tycker att han passar alldeles utmärkt i den.


Det har öppnat en helt ny restaurang i Kupolen som heter
Chili & Wok. Den verkar populär men vi har inte provat 
den ännu. Tråkigt däremot att Enellies som låg i samma 
lokaler har stängt. De hade en så god Fiskburgare som jag
brukade beställa.


Men denna gång valde vi att äta på Restaurang Basilica.
Och vi blev verkligen inte besvikna. Tvärtom.
 Det var supergott!


Den här gången åt vi "Fläskfilé Black and white"
och det var som sagt smaskens! 

Och så här blev mina naglar. En nyans jag aldrig
haft förr men som känns som sommar för mig.


Det var allt för nu. Men inläggen kommer att dugga tätt nu.
För jag har lovat min dotter Mikaela att visa upp fler foton 
på mig och vad jag har för mig så att hon kan titta på dem
 i Stockholm via bloggen.

Ha det bra i värmen!
Kram Sussie

Inga kommentarer: