fredag 3 augusti 2018

Inget jag valt själv...


Det är ju tur att jag har denne lille vän. Tarzan!
Hur skulle jag orka nu utan honom? För det som har hänt
är inget jag valt själv. Det är samhället som ryckt in.

Det blev livsfarligt för mig och jag vet att de har rätt i det.
Men hur mycket jag än vet det så kan jag inte stänga av
mina känslor för den man jag levt med så länge.
 Förra fredagen var vi i Borlänge och satt länge i solen
och tittade på folk och det tivoli som var i närheten av
Kupolen just den helgen. Och allt vi ville var att bara vara.
Njuta av värmen och av att vara tillsammans.
Hur mycket jag än velat förändra situtionen så kunde jag
inte det och vi visste båda vad som väntade. Men när det
väl skedde blev det ändå en total chock...

Jag kan inte ens tänka mig att leva utan honom.
Så känns det just nu. Smärtan är så total. Sorgen
helt förlamande och jag vet inte vad jag ska ta mig
till. Min Livskamrat rycktes ifrån mig...
"Tillåt dig att gråta och vara ledsen" säger man
till mig. Men jag vill inte vara ledsen. Vill inte gråta hela
tiden. Det gör så ont!
Jag kan inte bara glömma allt! Min enda önskan är att det
skulle komma en god fé och vifta med sitt trollspö och bara
 ställa allt till rätta igen...
Jag dröjer mig kvar hos honom, i hans närhet, får vara
tillsammans ett tag till genom att titta på alla foton vi
tagit nu i sommar.

Det sista han sa var "Jag älskar dig" och att han 
kommer hem till lunch. Det gjorde han aldrig.
"Jag älskar dig också Anders"...
Hur gör man för att orka gå vidare? Ensam.
Utan den man älskar. Hur lagar man ett trasigt
hjärta som gått i tusen miljoner bitar?

 Sussie

Inga kommentarer: