fredag 7 september 2018

Höst - och dags att städa!

Igår var en bra dag! 
Andra halvan av dagen iallafall ska jag säga. För morgonen
var som den brukar. Rätt jobbig! Mycket känslor...
Pendlar mellan hopp och förtvivlan. Jag vet att jag är en
ohjälpligt positiv människa i grunden och vill tro på alla
människors förmåga till utveckling och förändring. Så jag
blev givetvis glad när de ringde från ---- och sa att Anders
ville prata med mig. Och det gick jag ju med på. 
Den som inte varit i samma sits kanske inte förstår det men
vad spelar det för roll. Innan dess hade jag varit iväg på det
viktiga - för mig! - gruppterapisamtal som jag kommer att
gå på över en lång tidsperiod och som går igenom, på djupet,
 allt inom området  "Våld i nära relationer".
Det kändes verkligen bra.
Och det är min stora förhoppning att de
ska hjälpa även Anders att ta itu med alla sina känslor
och att han tar vara på tillfället - att han får  hjälp nu.
För sin egen skull. Om han klarar att ta emot den...
Denna fina solros blommar än alldeles i närheten av Falu lasarett.
 Faktiskt blev jag så glad av allt som hände igår att jag
idag har börjat storstäda! Dags för höststädning nu.
Det är på tiden för en ordentlig uppryckning.
Mitt liv går vidare nu med lugna steg.
 Ha en mysig fredagskväll!
Sussie

Inga kommentarer: