onsdag 19 september 2018

Vackra höst!


När jag var ute och gick en dag passade jag på att ta lite fina
foton på hösten. Det är ju nu de vackra rönnbären lyser upp
tillvaron lite här och där. Inget man äter vad jag vet...


Men jag vet att en del gör både rönnbärslikör och gelé av
dem. Har aldrig provat att vare sig smaka eller göra det
själv dock. Och inte törs jag bara plocka och stoppa ett i
mun. Inte för att jag skulle dö, hehe, men för att det 
antagligen inte skulle vara speciellt gott...


Det har varit jätteskönt att vara ute och gå nu när jag vaknat
varje morgon med mer eller mindre ont i magen och starka
känslor av oro. Ja, många tankar snurrar i huvudet just nu.
 Så promenaderna lättar på trycket kan man säga. Och frisk
luft gör iallafall mig gladare.


Något annat man ser mycket av just nu är ju nypon!
Och jag älskar nyponsoppa. Men vet inte alls hur man gör
egen eller om man ska plocka det direkt från vanliga buskar.
( Nyponen alltså! Inte soppan... ;D  )


Fina är dom att titta på och att fotografera iallafall. Kolla bara
 in den här kombinationen! Har inte en aning om vad den gula 
blomman intill heter. Men visst ser det härligt ut!


Det gäller att passa på nu att fotografera alla löv också
för snart har de försvunnit.Man ser hur de virvlar ner 
från träden nu. Idag blåser det rejält här!

Ha en mysig höstkväll!
Kram Sussie

Inga kommentarer: