måndag 19 september 2016

Sol, städning och bullbak.


Helgen började med en riktigt solig dag.
Ja, hela förra veckan var det fint väder och mina
förmiddagar tillbringade jag på balkongen.

Jag har gått ner nu till 99 kg men har hittills
hållit mig där. Hoppas på att gå ner ett par
kilo till nu i veckan.

Ska köpa busskort idag så att jag kan åka och
simma på eftermiddagarna en månad framöver.

Gör allt jag kan just nu för att koppla bort allt
vad cystor, operationer mm  innebär. Vågar
och vill inte tänka på det.

Koncentrerar mig på att försöka må bra och 
uppnå en bättre hälsa istället. Vill så gärna tro att det
ordnar sig ändå... 

Håll tummarna snälla Ni!


Lite städning har det blivit också. Har dammsugit hela
lägenheten och Tarzan passade på att parkera på våran
orientmatta när jag la upp den på en stol...


Den lade han beslag på och låg där ända till kvällen och
tog sina små tupplurar. Men en Bengal sover inte lika 
mycket som andra kattraser så han är en aktiv och glad
kompis att ha omkring sig. Mestadels väldigt vaken
och alert även när han gottar in sig i sina små grottor,
typ i garderoben, under ett täcke eller så, så tittar han 
ändå ut med vaken och öppen blick

De är en fantastiskt fin och vänlig kattras. 

Vill du veta mer om just Bengalkatter kan du
läsa mer genom att klicka på länken nedan:



I helgen fick jag också för mig att baka bullar 
med nötcreme och nöthack. En idé jag haft ett 
tag men aldrig provat. Resultatet blev bra men
inte så supergott som jag trodde.


Vad har jag gjort i matväg då? Jo, en helt vanlig fisk i ugnen
med ajvar reslish blandat med matlagningsgrädde. 
Helt ok vardagsrätt egentligen. Gott med ris.


Idag ska vi åka iväg till Norra backa
handelplats i Borlänge. Och ladda upp lite för 
ett tag framöver. Blir nog en enkel middag på
IKEA. Billigt att käka där.

Jag ser alltid fram mot bussresan mellan Ludvika och Borlänge. Så vackert!

Grått och tråkigt väder idag och faktiskt lite rått
och kyligt ute. Och rejäl dimma.

Så nu är det dags för en dusch.
Ha en härlig dag! 
Kram Sussie

Inga kommentarer: