onsdag 18 augusti 2010

En dag i taget!

Vågen står just nu på 110,5 kg. Vilket förstås är på tok för mycket till mina 161 cm!
Mitt första mål är att så fort som möjligt gå ner till 100 kg,
för att därefter gå ner till tvåsiffrigt och aldrig mer gå upp till tresiffrig vikt...

Dags alltså för NYSTART!


Det är ingen idé att gräma sig mer över den tid som gått förlorad utan nu är det tid
att börja ta vara på livet och dagarna till fullo.
I lugn och ro, EN DAG I TAGET, med djupavslappning, härliga friskvårdsaktiviteter
och god näringsrik mat i lagom doser.

Jag måste börja ta ett aktivt ansvar för min viktminskning och steget till ett större fysiskt välbefinnande.
Skapa dagliga rutiner som jag ska följa under vardagarna.

Nu ska jag upprätta ett kost- och motionsschema som jag ska hålla mig till från och med nu.
I mitt dagliga schema ska jag lägga in en timmes vila mitt på dagen, eftersom jag behöver det just nu,
 för jag vill inte köra slut på mig själv igen som jag gjort så många gånger förr.
Tidigare har jag ofta börjat för hårt och sen inte orkat och då straffat mig själv med tankar om hur
värdelös jag är som inte klarar det hela vägen.

Nej, något ska man ju lära sig av sina misstag. Så denna gång tar jag det lugnt.
Det är ju meningen att förändringen ska bli bestående och vara livet ut.
Ett nytt sätt att leva på helt enkelt!

Tyvärr kan jag inte köra igång med träningen denna vecka eftersom jag är dunderförkyld.
Men jag ska börja igen med daglig träning i någon form så fort jag blir frisk.
Nästa vecka börjar min vattenjympa igen också. Vad jag längtar till dess!

Ha en jättebra dag!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej och tack för din kommentar!
Ja vi verkar ha lite lika utgångsläge, vad roligt =) Grymt av dig att öppnat en så stor självinsikt hur viktigt det är för dig att ta det lugnt och en dag i taget. Det tycker jag var jättebra sagt! Jag tror på dig och håller tummarna- upp och iväg mot ett friskare liv i både kropp och själ=)

Penselkvinnan; sa...

Håller tummarna att det ska lyckas för dig!

Lotusblommans vardag sa...

Tack så jättemycket för Era kommentarer :) :)

Anonym sa...

Beautiful work!
Big kisses from Croatia:)
Zondra Art

Lotusblommans vardag sa...

Thank you Zondra for stopping by and making a comment! :)