söndag 29 augusti 2010

Lördags-gottigottgott!

Här står gubben min och steker kvällens fläskfilé.

Det är ju lördag och idag får jag äta hur jag vill och vad jag vill!
Så till middag blev det stekt fläskfilé, potatis i ugnen med flingsalt och örter, morötter i ugnen med dragon,
stekt lök och god bearnaisesås.


Gud så gott det var! En favorit helt klart så här till helgen.

Det blev en rätt stor portion och jag njöt av den kan jag berätta :)

Till efterrätt bakade jag en "Mustig chokladkaka" ur boken Baka smalt från
Tasteline/Viktklubb. Den bakades på kesella och var riktigt god faktiskt.

Lite vispad grädde till och lördagsmiddagen var komplett :)

Under veckan som kommer ska jag verkligen känna efter vad jag är sugen på
till nästa lördag... Mina njutar-dagar!
Ha en riktigt skön söndag!

4 kommentarer:

Fattie sa...

Oh mums vad gott det ser ut!

Svar: Tack! Jag hoppas också att jag fått mer insikt av hela händelsen.

Ha en trevlig söndag!

Lotusblommans vardag sa...

Tack så mycket! :)

Sussie B sa...

Bra att du har en dag som du får äta det du är sugen på. Då har du något att längta efter hela "långa" veckan. ;-)

Lotusblommans vardag sa...

Japp! Det är därför jag tänker att det ska vara något jag verkligen suktat efter och inte bara gottgott i största allmänhet :) Vi hörs snart!