fredag 3 september 2010

Mina delmål!

Nu har jag suttit och funderat en hel del på vad jag ska ha för olika
delmål och belöningar 
och detta är vad jag har kommit fram till:

Delmål 1:

Mitt första mål är att komma ner till 104 kg igen.
Det var det jag vägde när jag kom av mig i min träning i höstas.
Då kom jag i mina jeans i storlek 48 och det vill jag göra så fort jag kan igen!

Delmål 2:

Det är att komma ner under 100 kg, dvs börja väga tvåsiffrigt
igen. Alltså ska jag ner till 99 kg som mål 2.
Belöningen för detta ska bli att unna mig 10 st
Resonansbehandlingar i infraröd värme.
Jag gick på det tidigare i somras, under maj och juni,
och det är bara sååå bra för mitt välbefinnande!
Inget får mig att må så bra som värme...

Delmål 3:

Att komma ner till 95 kg.
Nu blir det ett besök hos frissan och nagelsalongen.

Delmål 4:

När jag når hit ska jag ha gått ner till 90 kg!
Då har jag alltså gått ner 23,5 kg sammanlagt från när
jag vägde som mest. Och dessutom har jag hunnit halvvägs
i viktminskningen.
Belöningen blir en shoppinghelg i Stockholm eller kanske
Helsingfors tex. Och då ska jag bla köpa mig en riktigt snygg väska.

Längre än så har jag inte planerat, men slutmålet ligger
runt 65-70 kg. Under resans gång ska jag unna mig nya fina
träningskläder eftersom träningen är tänkt att bli en ny livsstil
och inte bara något tillfälligt.

Pratade nyss med sjukgymnasten från vårdcentralen här uppe
på Smedjebackens vårdcentral och hon tyckte också att jag ska
träna varje dag. Inte samma träning varje dag och inte för hårt,
men åtminstone köra ett pass av någonting varje dag
under vardagarna.

Ha en trevlig fredagskväll! :)

8 kommentarer:

milla sa...

Hejsan! vad kul att du hitta till min blogg :)

Du verkar ha en härlig blogg :) Och tycker dina mål är bra :)
Hoppas det kommer gå bra med allting och att du får en plats för operation :) Lycka till! :)
Kramis / Milla.

Lotusblommans vardag sa...

Tack Milla för att du tog dig tid att komma in och kommentera och kolla runt lite :)
All uppmuntran betyder mycket för mig! :)
Kram Sussie

Malin sa...

Tack för din kommentar!

Delmål och delmålsabelöningar är jätteviktigt, gör att viktresan känns mycket kortare :)

Ha det bra!

Lotusblommans vardag sa...

Tack för att du tittade in på min sida!
Jag önskar dig en trevlig helg!

Cinderella sa...

Jag har läst igenom de senaste tio inläggen och mitt intryck är att du är insiktsfull och realistisk. Du skriver att du vill klara av viktnedgången utan operation och går det så är min personliga åsikt att det nog är klokt. Jag har i bloggen Monas Universum läst om hennes magproblem sedan GBP-operatione och även om jag skrattar så jag gråter (pga hur hon uttrycker sig) så skulle jag inte vilja vara tvungen att välja den vägen.

Om du är intresserad av litteratur när det gäller hälsa och vikt, så kan jag verkliigen rekommendera "Hjärnkoll på vikten" av Martin Ingvar, den boken blev inget annat än en hallelujah-upplevelse för mig, sådant som jag anat och misstänkt bekräftades och jag fick så många nya insikter och kunskap. Att boken är lättläst och inspirerande trots att den är vetenskapligt korrekt gör det hela än bättre.

Lycka till med ditt hälsoarbete, du kommer att fixa det, vill man så kan man! :)

Lotusblommans vardag sa...

Tack så jättemycket Cinderella för en toppenkommentar! Jag ska genast försöka få tag i boken du pratar om och leta reda på bloggen du namnde också :)
Jag vill så gärna tro precis det du skrev också.
Kan man så vill man!
Ha en toppendag och fortsätt gärna att följa min blogg och komma med idér.
Hälsn. Sussie

Cinderella sa...

Apselut!

Här kan du läsa inlägget som fick mig att kippa efter andan och torka tårarna i Monas blogg: http://monasuniversum.blogspot.com/2010/09/om-att-fisa.html

Inte direkt GBP-relaterat vad jag kan förstå, men hennes mage lever sitt eget liv.

Lotusblommans vardag sa...

Tack för länken! Jag hittade bloggen men har inte huinnit läsa den än, men jag ska ta mig tid att göra det senare under kvällen.
Kul att du tittade in igen! Nu dags för träning!