tisdag 7 september 2010

Veckans träningsschema!

Igår var jag precis som planerat iväg och tränade. Det var så härligt!
Jag mår verkligen bra av denna träning och känslan efter att ha duschat
och kommit ut från gymmet är toppen. Man känner sig pigg och avslappnad!
Iallafall jag. Jag behöver allt som kan minska den inre stress jag lider av.
Och det gör motionen.


Jag smygvägde mig nu i morse och jag har gått ner lite ytterligare.
Gissa om jag blev glad! På fredag är det vägning "på riktigt" så då
får Ni veta resultatet av denna veckas kost och motion.

 Här är det soligt och varmt så jag längtar efter att
Anders ska komma hem för idag ska det bli en lång cykeltur tillsammans...
Jag skulle ha vattenjympat idag men försov mig tyvärr... Dumt!

Här är veckans träningsschema:

Måndag:
Styrketräningspass
10 min crosstrainer
15 minuter gåbandet

Tisdag:
Cykeltur 1 tim
crosstrainer 20 min

Onsdag:
Styrketräningspass
10 min crosstrainer     Hade en dålig dag! Kände mig nere... Nya tag imorgon!
20 min gåbandet

Torsdag:
Vattenjympa

Fredag:
Styrketräningspass
10 min crosstrainern hemma
20 min gåbandet  min motionscykel hemma

Blir det några ändringar under veckan så skriver jag in det här.
Lägger till eller drar ifrån, för jag vill att det här ska vara en ärlig redogörelse
om Min viktresa :)

Helgen är fri från bokade aktiviteter men jag gissar att det blir en del
motion som promenader eller cykelturer eftersom min sambo inte gillar
att bara sitta och glo... ;)

Ha en underbar dag!

10 kommentarer:

Tweety sa...

Tack så mycket, då skickar jag en peppkram till dig :-)

Lotusblommans vardag sa...

Tack! :)

Cinderella sa...

Det där ser ut som ett bra upplägg för en vecka! Kör du allt på gym eler hemma (eller... vem har väl både crosstrainer OCH löpband hemma?)?

Har du möjlighet att komma iväg dagtid? Det är ju superbra i så fall! :)

karin sa...

Visst mår man bra av motion! När det känns motigt att träna försöker jag påminna mig om hur bra jag mår efteråt.

Lycka till med din hälsoresa!

Lotusblommans vardag sa...

Tack för Era kommentarer!

Jag önskar att jag hade både och hemma, men det har jag ju inte så det är bara att knata iväg till gymmet ;) Jag tränar på dagtid och just nu kämpar jag med att jag ska iväg och träna idag... Tänk om det ändå vore sommar och sol ute...
Men nu ska jag fokusera på hur bra jag mår efter träningspasset och dra mig mot dörren.

Ha en jättebra dag! :)

Sussie B sa...

Hejsan!

Jag tänkte på hur mycket du tränar, det är jättebra men när vilar du från träningen? Det påstås att det är bra att träna olika muskelgrupper om man tränar flera dagar i rad. Så att kroppen får hämta sig å bli starkare. Man kan tyvärr träna för mycket å det har motsatt effekt. Men det är bara vad jag har hört, tycker du ska ta reda på hur det verkligen är så det inte blir fel för dig. Kram Sussie B

Cinderella sa...

Men nu är det september och höst och den bästa tiden på året!!! Tidiga morgonpromenader just nu är så mycket värda, jag njuter av varenda minut!!!

Lotusblommans vardag sa...

Tack Sussie för dina synpunkter och funderingar!
Jag har hört detsamma och därför gör jag lite olika saker de olika dagarna :) Vilar gör jag på helgerna, men en liten promenad eller cykeltur är ju aldrig fel. Och är jag för trörr ngn dag behöv er jag ju inte hårdträna :) KRAM

Cinderella, jag tycker också jättemycket om hösten! Min favorittid på året är sept-dec, älskar den klara kalla luften och mörkret, men jag tycker om alla årstider. Sommarvärmen är underbar och vintern riktigt härlig om det är kallt och snöigt. Men jag avskyr passionerat det gråa slaskiga mellanvädret i mars-april... Ha en bra kväll! :)

Soulsister sa...

Hejja dig! Du verkar jobba på jättebra, glöm bara inte att vila också - det behöver kroppen.

Lotusblommans vardag sa...

Tack snälla du. Ja, jag vilade igår :)
Visserligen oplanerat, men jag kommer att lägga in ordentliga vilopauser också. Kanske blir det onsdagar. Mitt i veckan.