torsdag 20 januari 2011

Idag tog det verkligen emot...

Idag var det första dagen den här veckan som det
tog emot rejält att gå ner och träna. Trött så in i norden.
Men jag gick ner dit iallafall. Det är det som är fördelen
med att gå samtidigt som Anders. Jag kommer iväg!

Och det var kämpigt de första 20-25 min på gåbandet, men
sen kom jag in i någon sorts "andra andning" eller vad man
ska kalla det. För efter 30 minuter hade jag kunnat stå där
hur länge som helst. Jag kom in i något slags rus.

Musiken i lurarna fick mig att hela tiden bestämma att
"en låt till ska jag stå här". Det slutade med att jag gick på
gåbandet i 60 minuter. Sen var det lite folk som gick och stampade
och väntade på sin tur så då la jag av... Det finns många
olika motionsmaskiner, men bara två gåband. Och idag var det
första gången som det var lite rusning på gymmet. Det kom en
del folk efter klockan 7. Jag var där kl halv 7 i morse,
men det bästa är nog om jag ser till att vara där strax efter
klockan 6... Då är det alltid jag och en annan tjej där som är
jätteglad och trevlig!  :)

Innan jag gick hem igen satte jag mig ner och drack en kaffe
i skinnsoffan och läste lite i tidningen Hälsa. Det är verkligen mysigt
där nere. Så det var skönt att bara sitta och koppla av ett tag.  :)

Nu ska jag göra som den här lilla damen Sally och lägga
mig och vila ett tag. Har legat vaken en stor del av natten ett
par dagar i rad nu pga ischias. Men prioriterar ändå att träna
för att kunna bli av med min övervikt. Det kommer ju att minska
belastningen på lederna. Och jag hoppas att det ska bli
lättare att andas. Som det är nu andas jag ju med mask på natten
samt när jag vilar dagtid. För att få tillräckligt med syre.

Ha en riktigt bra dag!
Kram Sussie

5 kommentarer:

Lisa sa...

Åh. Stackare!! Behöva sova med en mask.....

LÅter mysigt att kunna ha gymmet nästan för sig själv! Kanske funkar här också, tror att "SVEA" öppnar 05, men att orka upp då....*s* tror inte det.

Söt misse!! :-))

Kram å pepp!!

Lotusblommans vardag sa...

Sally tackar och spinner förtjust! ;)

Masken fick jag för att det har visat sig att jag har andningsuppehåll på nätterna. Förmodligen haft det i flera år. Nu börjar jag se ljuset i tunneln igen, läs bli piggare igen.
Hoppas att det ska försvinna med övervikten! :)

Ni har Må Bättre där uppe också tror jag. SVEA vet jag inte riktigt vad det är. Men som sagt om du ska vara först på plats måste du nog hänga på låset kl 5. Sov vidare du istället! ;)

Vi får se hur vi lyckas med vikten på måndag!
KRAM och PEPP!

Lotusblommans vardag sa...

Konstigt jag skrev. Jag menar att jag hoppas att jag ska slippa andningsmasken med övervikten, inte piggheten! ;)

Viktbloggar sa...

Hej! Nu har jag lagt till din blogg i listan hos oss på viktbloggarna, hoppas du ska trivas =o) Tipsa gärna dina besökare om sidan och varför inte dela med dig av oss på Facebook? Det finns en dela-knapp under senaste inlägget!

Önskar dig en supermysig helg!

Lotusblommans vardag sa...

Tack! Vad kul att vara med på listan. Ska kika runt där lite senare i helgen och på FB också!
Ha en trevlig helg! :)