onsdag 19 januari 2011

Veckans träning.

Godmorgon! Sitter här och dricker mitt morgonkaffe.
Ska äta min frukost och sen gå ner på gymmet när A går till
jobbet. Det ska bli så skönt! Inte att A går till jobbet alltså,
utan att gå till gymmet ...  "smile"

Det har gått jättebra att träna varje morgon där nere.
Det är jag och en tjej till tidigt på morgonen, vi kommer ju
in med passerkortet fast gymmet är stängt och det är superbra.
Det är inga problem att gå upp så här tidigt, men jag brukar
behöva en tupplur mitt på dagen i ett par timmar.
Känner av min ischias idag, men har tagit tabletter och tänker
träna iallafall. Jag har problem med smärtor, men jag måste ju ner
i vikt så det är bara att köra. Förhoppningsvis blir jag bättre
av träningen på längre sikt! :)

När jag tränat denna vecka har jag först stått på gåbandet
i 30 minuter i rask takt och sen kört några varv på EasyLine-maskinerna.
Igår satt jag på konditionscykeln i 15 minuter också.
Jag kommer att köra såhär i typ 3 veckor och sen variera träningen
något. Jag ska be dem lägga upp ett program åt mig då.
Har ju hört att kroppen vänjer sig vid träningen annars och
anpassar sig efter det. Bättre att variera sig tydligen.

Nu är träningen för idag avklarad. Så här fint har vi det i omklädningsrummet :)
Promenader har det inte blivit denna vecka. Det är ju glashalt ute
och man skulle kunna åka skridskor på gatorna. Det var knappt
så att man kunde gå till Coop fram och tillbaka igår.
Och läste i Aftonbladet nu på morgonen att vägarna är
livsfarliga att åka på nu så ta det lugnt i morgontrafiken.

Ha en jättebra dag!
Kram Sussie

10 kommentarer:

Frideborg sa...

Jag behöver med börja....nu ska jag leta recept på nyttigt.
Slutade röka för 21 veckor sen och har gått upp 2 kg, det på alla mina andra kg är rena fördärvet och nu fick jag veta att mitt blodsocker var högt..(diabetes kanske?)
Jag har ingen våg vilket jag kan se som tur för jag blir frenetisk.......
Jag får checka här och bli inspirerad.
Kram

Lotusblommans vardag sa...

Ja, det är ju bra och tänka på hälsan i första hand. Träning är nog bra att börja med för att få bättre blodsocker, har hört om en del som tom blivit av med sin diabetes... Det var strongt av dig att sluta röka tycker jag! :)
Om jag kan inspirera dig lite blir jag jätteglad, då stöttar vi ju varandra! Ha en jättebra dag! KRAM

karinl sa...

Det måste vara skönt att ha nära till gym. Ibland är det bättre att träna inomhus. Man går ju så spänt när det är halt om man inte har broddar. En bra uppfinning annars :-).
Ibland kan typ2-diabetiker som motionerar och äter rätt sluta med tabletter.
Ikväll är det nystart på vattengympan. 32 grader i vattnet!
Kram Karin

Lotusblommans vardag sa...

Det låter underbart med vattengympa! Och i så varmt vatten också. Skonsam träning men ändå så himla bra för kroppen :)
Ja, det är skönt med gymmet här i huset. Det gör det lättare att komma iväg på morgonen. Önskar att det fanns en simhall i Smedjebacken också. Närmaste finns i Ludvika.
Kram

Kati sa...

Visst är det härligt att träna... nu hoppas vi på resultat på vågen också... men året är ungt.

Ha det bra!

Kati

Lotusblommans vardag sa...

Hej Kati! Ja, jag riktar in mig på att det faktiskt kommer att ta hela året att gå ner så pass mycket som jag ska ner. Man ångrar aldrig efteråt att man gick iväg och tränade, det är bara innan det kan kännas lite tungt...
Ha det bra du med! :)

Anonym sa...

Har du gymmet i samma hus som du bor?

Lotusblommans vardag sa...

Jajamensan! :)

Anonym sa...

Det låter som en dröm i mina öron!

Grattis till denna lyx!

/En avundsjuk Snigel

Lotusblommans vardag sa...

Japp;)