lördag 22 januari 2011

Matdagbok tors-fre...

Torsdag:

frukost:
hallonsmoothie
2 knäckemackor m kokt ägg
mellanmål:
grönsakssoppa

lunch:
köttfärssås, fullkornsspagetti
( från gårdagen )
sallad, tomat,lök
mellanmål:
1 rostad macka m rökt skinka
1 glas jordgubbsjuice
middag:
2 stekta strömmingsfiléer på knäckebröd
råkostsallad
vindruvor

Fredag:

frukost:
2 stekta strömmingsfiléer
1 glas jordgubbssjuice
mellanmål:
grönsakssoppa
lunch:
1 bakad potatis med kycklingcurryröra, sallad, trocadero
( nere på fiket )
mellanmål:
2 stekta strömmingsfiléer
middag:
grönsakssoppa
2 rostade smörgåsar m rökt skinka
1 Toblerone

Idag har det gått lite sisådär med maten. Gick ut och åt
med Anders på lunchen. Det blev bakad potatis nere på fiket.
Mums vad gott det blev. Tog en läsk till.
Jag har ingen lust att vara stenhård hela tiden, så det var ok.
Däremot ångrar jag Tobleronen jag åt på kvällen.
Smällde i mig hela på en gång... suck. Om jag åtminstone bara
tagit halva eller nåt. Men så fungerar inte jag. Allt eller inget
ska det vara. Jag lär mig aldrig det där verkar det som...

Vikten har gått bra eftersom jag tränat hela veckan.
Men igår vet jag inte vad som hände för helt plötsligt
var jag uppe nästan i startvikt igen. Vägde 113,3 kg!
Jag blev desperat. Vad är det som händer? Jag tränar ju och
äter bra... Men idag vägde jag 111,5 kg igen! Tur det.

Fick höra att det kan vara så i början att man binder en massa
vätska, eller att kroppen blir lite chockad av de nya vanorna
innan det stabiliserar sig igen. Hursomhelst är jag glad att vågen
åter visade viktnedgång. Får se hur det blir med måndagens vägning.
Undrar just vad vågen kommer att visa då?
Det känns nervöst för det verkar som om kroppen lever ett helt
eget liv med egna regler. Det är bara att hoppas på det bästa.
Hoppas att det går bra för Er också med mat och motion.

Ha en riktigt trevlig lördag!  :)
Kram Sussie

5 kommentarer:

Katarina sa...

Mums! Det låter gott!

Pepp fr mig!

Kati sa...

Hej!

Nu kommer utmaningen... att hitta balansen när man tycker att det "gått fel"... tänker på chokladen.

Det sitter i huvudet... det är inte en choklad på ett år som gör att vikten går upp... nyckeln är att bara hitta balansen att direkt återgå till det nya livet man påbörjat.

Trevlig helg!

Kati

Lotusblommans vardag sa...

Tack Katarina! Pepp tillbaka! ;)

Lotusblommans vardag sa...

Du har så rätt Kati! Det gäller att inte spåra ur nu och börja tänka att det är kört, eller att börja straffa sig själv för att man inte kunde avhålla sig från i det här fallet chokladen! Ha en trevlig helg du också! PEPP

Lisa sa...

Ja vågen lever ett eget liv ibland. *s*
Inte kul, men så är det.

Kram