tisdag 11 januari 2011

Minus 1,7 kg!

Första veckan med Rivstart 2011 och Viktklubb.se
har gått ganska bra. Vägningen visade -1,7 kg!
Hade gärna sett att det var mer men det är ju iallafall
på väg åt rätt håll. Och detta endast genom att ändra
på kosten. 5-6 mål om dagen och ca 1400 kcal/dygn.

Träningen har jag inte kommit igång med ordentligt än.
Har ganska ont just nu och har varit så trött!
Men jag måste köra igång med den dagliga träningen
nu och vad jag förstår kommer det ju att göra mig
piggare. Smärtorna kommer att minska på sikt också
pga alla endorfiner och när kilona försvinner minskar ju
belastningen på alla leder också.

Igår var en riktig deppdag. Jag var så otroligt ledsen för
att jag lagt på mig alla dessa kilon och inte tagit itu
med dem tidigare. Låg i sängen och grinade. Ett och annat
utbrott på gubben har jag haft också. Anklagat honom för att
ha låtit det att gå så här långt. Och för att han bara äter en massa
godis hela tiden. Det slutade med att han kastade ut godiset
från balkongen under förevändning att då kastar vi ut skiten!

Men jag kan ju inte göra annat än att börja om, och
att göra det NU. Man kan ju inte vrida tillbaka tiden...

Känslorna och ätandet hör ju ihop i mitt fall så jag måste
ta mig igenom det jobbiga för att komma ut på den andra
sidan. Jag är förvånad över hur nere jag är trots det positiva
resultatet på vågen. Jag som alltid varit så glad trots vikten!
Jag tror att det är sockeravgiftningen som gör det så
svårt. Och att det är allvar denna gång! På riktigt liksom!
Förändringen kommer att bli tuff, och jag inser det nu,
 men jag måste intala mig att det går och att det kommer
att vara värt alla tårar och allt kämpande!

TACK ALLA RIVSTARTARE och alla andra för Ert stöd!

Och tur också att jag har min lilla Sally att kela med
när det känns tufft. Hon är så himla gullig och rar! :)
Hon tillför så fin energi så nog stämmer det att våra
husdjur har en helande förmåga och får oss att må bra!

Kram Sussie

4 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis! Super bra jobbat!
Jag skickade ett mail till dig. Fick du det? Ska jag skicka böckerna? :)

Kram

Lotusblommans vardag sa...

Tack Coyntha! Jag ska kolla mailen direkt.
Ha en trevlig kväll! :)
Kram

Lisa sa...

Toppen!! Vi minskade lika mycket! F-n va BRA vi är!!
Och du ser...det funkar UTAN motionen. Ta ett steg i taget. Om du vill röra på dig ändå, nöj dig med promenader om kroppen säger ifrån....då blir du piggare, kroppen "läker" osv!
Och du...snart är våren här!! Härde på radion att snödroppar kikade fram i Visby!! Kanske liiite tidigt....*s*

Lotusblommans vardag sa...

Ja, visst ääär vi! ;) ;)
Jag gör vad jag kan för att vara sansad denna gång så att jag inte bränner mitt ljus i båda ändar. Idag ska jag ta mig ned på gymmet och köra lite easy line.
Otroligt att de sett snödroppar redan nu! :o
Men visst ska det bli skönt när det äntligen blir sol och värme igen. Jag vill ha en tropisk sommar!!
Ha en toppenfin dag!