lördag 14 maj 2011

Varit på gymmet...

Lotusblomman är min andliga blomma som jag såg under  meditation på
 Course in Miracles 1986 då man skulle visualisera sin blomstersymbol.
 Visste inte ens vilken blomma det var då jag såg den.
Men jag känner verkligen att det är "MIN" blomma! :)
En väninna som var med "mötte" en helt annan blomma...
Godmorgon!
Kom hem från gymmet för ungefär en halvtimme sen.
Anders jobbar extra idag och stack iväg halv 6 i morse och jag gick ner på
gymmet kl 6 och ställde mig på gåbandet.
30,27 minuter på 4,6 km/tim hastighet.
Det var ju ett tag sen så en halvtimme fick räcka den här gången och det
var nog perfekt för precis innan jag slutade började jag känna av svanken
och benen på ett obehagligt sätt...
Men vad skönt det var ändå!  :)

Och jag längtar till simningen nästa vecka.
Simmar inte på helgerna för det är ont om bussar mellan Smedjebacken och
Ludvika på helgerna och så tror jag att det är väldigt mycket barnfamiljer där
då och lite ont om plats. Men det kan ju vara så att jag bara tror det för att
det var så på Forsgrenska i Stockholm...

Hursomhelst så har jag börjat på Viktväktarna i torsdags.
Och det känns verkligen jättebra. Det nya pro-points-programmet är
jättelätt att följa och lagade tex en jättegod kyckling- och rosépeppargryta
igår. Äter mig verkligen mätt på de 35 pro-points jag har rätt till...
Och har även veckobonus och motionsbonus som jag inte nallat av än...
Jag har ju varit mätt och belåten hela tiden! :)

Väger mig gör jag från och med nu på torsdagarna på VV.
Min vikt under första vägningen där i torsdags var 114,2 kg.
Det ska bli spännande att se om det har gett resultat nästa vecka...

Det har gått bra med besöken hos läkare mm i veckan och det kommer
att utredas ordentligt nu om något felar med kroppen.
Jag hade lite förhöjda trombocytvärden bla och det ska bli skönt
att man kollar upp mig ordentligt. Läkaren ringde tom hem till mig igår
kväll och gav mig provsvaren och det kändes jättebra. Då vet jag ju
att det har lyssnat på mig nu... :)

Jag har varit i en jättekris den här veckan. Tror att mycket är en reaktion
på min dotters sjukdom och att det kommer ut nu när hon
börjar må mycket bättre. Oron släpper ju lite.


Idag mår jag iallafall jättebra och känner mig hoppfull
om framtiden!
 Trots grå himmel och regn var det varmt ute och det
är så skönt att slippa utekläderna!
Nu ska jag vila en stund och sen blir det lite matlagning a la VV.
Idag ska det bli en gryta med fisk och currykokos med ris!
Låter gott iallafall och är det säkert också.

Hoppas att du också får en riktigt bra dag!
Kram Sussie

14 kommentarer:

Lisa sa...

Åh. Så det är därifrån bloggnamnet kommer. Låter spännande med meditation. Har aldrig provat det själv, dock.

Skall bli spännande och vara med på din VV-resa. Hoppas att det funkar för dig!
Efter att jag läste ditt förra inlägg så började jag fundera på hur min viktresa skall se ut framöver. Man kanske inte....JAG skall nog inte gnälla alltför mycket över mina pluskioln. Kanske bättre att bara försöka få till det med regelbunden motion (dvs promenader). Något som helt saknats sedan vår vovve dog för 2 månader. Svårt att tänka på att behöva promenera ensam, utan honom.
Men han kommer ju inte tillbaka bara för att jag jäser framför datorn.

Kram å pepp!

Lotusblommans vardag sa...

Lite trivselkilon tycker inte jag är fel. Huvudsaken är att man kan vara aktiv och känner sig pigg och glad. Tråkigt med din vovve. Man älskar ju sitt husdjur och det måste vara svårt att förlora dem... Min katt börjar komma upp i åren nu och det märks att hon blivit tröttare och "trögare". Hoppas såklart att hon ska leva många år till ändå...
Hoppas du kommer ut på någon promenad då och då, men dina barn håller dig nog någorlunda aktiv iallafall! :)
Kram och pepp!

Myricas Farmor sa...

Vad du är duktig som håller igång som du gör,ja det kan komma senare om man råkat ut för något jobbigt och det lättar, det har jag råkat utför själv.
Nu hoppas jag att du får en trevlig helg och att dottern mår bättre.
Kram

Lotusblommans vardag sa...

Tack snälla Farmor Ankus!
Ja, jag reagerar alltid efteråt. Har oftast ett pokerfejs just när något händer och kan verka helt oberörd i kriser. Men en bra tid efteråt bryter jag kanske ihop fullständigt för det som hände tidigare... Sen får man resa sig upp igen ;) Men det kan vara jobbigt att verka så stark ibland. Ha det gott du med! KRAM

Anonym sa...

Skönt att du mår bättre! VV har ett kanonprogram så det ska säkert gå jättebra.

Visst är det så att när anspänningen släpper så kommer "tröttheten" och den kan ge utlopp på en massa olika sätt. Var rädd om dig!

mvh//pernilla be

Lotusblommans vardag sa...

Tack Pernilla!
Ja, det känns iallafall väldigt bra hittills. Äter massor! Och gott!
Ha det gott du med! :)

Lorraine sa...

good luck with your weight loss..aim to lose just a little at a time and then it will stay off hopefully. I like your photos of Stockholm have never been to Sweden but it looks a lovely place..have a good week

Kickan sa...

Jättefin sida du har! Kände igen mej precis i det du skrev sist. Har själv minst 40 kilos övervikt som det inte är lätt att bli av med. Det enda som funkat för mej är en diet jag fick av en dietist, kallar den Hagadieten. Det är utan mjöl och socker och lite fett.utan snabba kolhydrater försvann många av mina krämpor bla värk i kroppen, svullen buk och sömnproblem Försöker följa den nu igen. Viktväktarna har jag gått på många gånger. Men aldrig fullföljt. Lycka till på din viktminskningsresa.Kram Kickan

Lotusblommans vardag sa...

Thanks Lorraine!
Yes, Stockholm is a very beautiful city. Surrounded by water and full of history...
Hope you´ll get the chance to visit Sweden some day and stay in Stockholm and The Old town.
Have a wonderful week!

Hej Kickan!
Än så länge har det känts jättebra med Viktväktarna. Deras nya system är så enkelt och gör det lätt att räkna ut även andra recepts pro-points, inte bara deras egna recept. Så jag hoppas att det ska fungera bra nu.
Kul att du hittade till min blogg och hoppas att du tittar in igen. Jag ska ta en titt på din med nu i veckan. Kram och ha det gott!

veronica johansson sa...

Skickar en STOR peppkram till dig:)
Önskar dig en fin kväll
Kram från Veronica

Lotusblommans vardag sa...

Tack så jättemycket! :D
Kram tillbaka

veronica johansson sa...

Tack så mycket :)
Ha en jätte skön em
Kram från Veronica
http://blogg.mama.nu/wavva/

Lisa sa...

Kikar in för lite "pepp å kram". :-))

Lotusblommans vardag sa...

Tack Lisa! :)