torsdag 3 november 2011

God mat och goda tankar!

Dagens goda kyckling-curry-gryta med ris och riven morot och rivet äpple.

Min laxpudding från helgen med tomater och paprika till.

Jag har mina egna knep att orka träna och äta rätt!
Dels att laga allt mat själv och se till att jag får i mig grönsaker till varje mål,
har en soppa på spisen och att hela tiden ha fruktsallad i kylen.

Det andra knepet är att tänka på en person
som får mina ögon att tindra och hjärtat att flöda över
varje gång jag möter personen i fråga
som utstrålar så positiv och kärleksfull energi.
Du ser så lycklig ut säger A... Och han vet varför.
Han vet också att jag behöver få vara glad just nu.
Och att jag behöver  "vakna till liv" igen...
Att bara tänka goda tankar om någon kan ju aldrig vara fel.
Det är vi båda överens om.

Allt som ökar välbefinnandet och glädjen visar att man
är inne på rätt väg till ett positivare liv och en bättre hälsa!
Ha en jättefin morgondag och sov gott!
Kram Sussie

2 kommentarer:

conny sa...

Det är kul att laga mat ibland. Just nu håller på att göra rotmos och fläsklägg. Det kan man nästan äta ihjäl sig av! :)

Lotusblommans vardag sa...

Det är inte direkt någon av mina favoriter men jag uppskattar riktig husmanskost! :)
Nu är det dags att åka och simma av siog en del av det goda... Ät inte ihjäl dig nu!