fredag 4 november 2011

En skön torsdag!

Idag har det varit en riktigt bra dag!

Drog iväg och simmade när Anders stack till jobbet vid halv 2-tiden
och det var verkligen välgörande för både kropp och själ.

Visserligen var det världens oväsen där idag. Alla sportlovslediga skolbarn
som lekte och stojade! Men sånt får man ta. Minns ju själv hur kul man
tyckte det var att gå till simhallen. Och minns hur det var när dottern min var
liten. Vi brukade simma på Forsgrenska badet där hon dessutom tränade
konstsimning. Tuff träning för en liten tjej som hon var då.
Hon mår ganska bra nu och jag hoppas att hon snart ska komma och
hälsa på! :)

Jag simmade i 45 minuter och har ökat tempot en aning så att jag ska
få flåsa lite mer. Och jag märker skillnad på konditionen.
Och träningen sätter ju igång kroppens naturliga endorfiner också så trots
mina smärtor blir det värt det. Det psykiska välbefinnandet ökar markant.


Idag gjorde jag en gryta / soppa på rotsaker och korv.

Morötter, potatis, palsternacka, rättika, selleri, lök, vitlök, paprika och
falukorv skärs i bitar. Fräs lök, vitlök och paprika i olivolja.
Krydda med örtsalt, pepparmix, paprikapulver och sweet chilisauce.
I med resten av grönsakerna och buljongtärning och vatten så att det
täcker. Låt koka / puttra i ca en halvtimme. Stek falukorven i bitar
och lägg ner i soppan så att de får puttra med.

Jag gör alltid en stor sats för soppan blir bara godare av att stå
några dagar!

Anders gjorde en god fruktsallad innan han stack till jobbet.
MUMS! Så gott att äta som mellis eller till frukostyoghurten.
Den här gången hade han i gröna och blåa vindruvor, mango,
apelsin, päron och ananasbitar med spad.

NU PÅ KVÄLLEN drog jag ner till gymmet igen och stod på
gåbandet i 35 minuter. Så otroligt skönt.
Och jag mår så bra just nu så det gäller att rida på vågen.
Visserligen är smärtan som jobbigast just på nätterna
men proppar jag bara i mig tabletterna och sover middag varje dag
så går det bra iallafall eftersom jag verkligen vill det!

Nu ska jag hoppa i säng!
Hoppas att Ni har haft en toppenfin dag också!
Kram Sussie

4 kommentarer:

Mon sa...

duktig du är som sliter på bandet!!

Lotusblommans vardag sa...

Tack ska du ha! :)

Lisa sa...

Ja fruktsallad är ju SÅ gott! Och (av mig) alldeles för underskattat!

*s* Bergsbestigningen bestod "bara" av ett tandläkarbesök idag på fm. Ack så nödvändigt, visade det sig, men USCH så obehagligt! :-P

Ha en toppenheög!

Kram å pepp!

Lotusblommans vardag sa...

Jadu, har man tandläkarskräck så antar jag att varje besök blir som att bestiga Mount Everest fast man inte vill!
Jag är ingen fruktmänniska, men älskar fruktsallad... Märklig kombo! ;)

Ha en toppenhelg du med!
Kram och Pepp!