onsdag 16 november 2011

En mysig dag!

Jag älskar att tända våra röda lyktor nu på kvällarna. Så mysigt nu när
det är så mörkt. Just röda lyktor har jag samlat på länge så vardagsrummet
svämmar över av dom! Men man behöver ju inte tända alla eller samma varje gång...
Jag har nyss kommit hem från gymmet och tänkte äta lite
yoghurt med fruktsallad. Och ett kokt ägg.
Stod på gåbandet i exakt 1 timme.
Valios sommarbärsyoghurt med äpple, päron, mandarin och granatäpple.
Sen tänker jag nog lägga mig och läsa och bara ta det lugnt.
Har lite diffus huvudvärk igen. Tror att jag spänt mig mycket senaste
dagarna för jag vaknade med nackspärr för några dagar sen och det
sitter fortfarande i lite. Inte direkt skönt om jag säger så.
Det var allt för idag!
Sov gott!
Kram Sussie

3 kommentarer:

Anonym sa...

Har du försökt skippa fruktyogurten? En sockerbomb! Följer din blogg ibland och kan inte låta bli att kommentera.Försöker själv ändra mitt liv,helt nya kostvanor,helst skulle jag vilja gå över till Ayurveda kost men det är sååå svåååårt.Och samtidigt mera kärlek och förlåtelse.Ge inte upp!! Kropp och själ hör ihop,det har jag äntligen insett efter alla svåra år.

Lotusblommans vardag sa...

Det låter som en god idé. Har minskat rejält på allt vad godsaker heter men mycket kvar att göra på den fronten. Som yoghurten då
tex. Det där med ayurveda gillar jag också. Tycker om den typen av mat och tänk, men mycket kvar att lära där också. :)
Kärlek och förlåtelse tror jag också på till 100%, men det svåraste tycker jag är att förlåta sig själv för felval man gjort. Och att erkänna för sig själv vilka förändringar man bör göra för att ge sig själv det kärleksfulla liv man faktiskt är värd. Jag har faktiskt börjat inse vad som gör mig sjuk. Själen viskar till mig hela tiden att lyssna på den...

Lotusblommans vardag sa...

Eller förresten: Den viskar inte längre. Den skriker!
Ha det så bra!