fredag 4 november 2011

Rastahyttan och filmkväll...


Vi började förmiddagen med en rejäl cykeltur till Rastahyttans rastplats.

Det ligger så himla vackert mellan Smedjebacken och Söderbärke.
Så cykelturen bjöd på strålande utsikt och jag passade på att
fota lite som vanligt.

Där på Rastahyttans lilla vägkrog åt vi lunch idag.
Det fick bli a la carte: 
Älgfärsbiff med kantarellsås, stekt potatis och färska lingon.
Lite tomat, gurka och persilja på toppen.  GOTT!


Chokladkladdkaka med vaniljsås.

Maten var helt ok och till det ingick bröd, sallad och dryck.
Plus kaffe med efterrätt. Och det var tur att efterrätten ingick.
För jag tyckte inte om den. Det skulle vara en kladdkaka men var
mer en torr chokladkaka med en i mitt tycke för lös sås.
Så gubben åt glatt upp min dessert också.
Och jag fick i mig mindre kalorier! 
Är det verkligen normalt att det blommar denna årstid?

Man känner klart och tydligt att det börjar bli kallare nu.
För jag frös litegrann hela tiden. Men det ska ju tydligen vara bra
för förbränningen så det fick vara ok med det.
Vi uppskattar det till att hela cykelturen var på ungefär 5 km,
så det fick bli dagens motion.

Ikväll blir det filmkväll hos oss.
Vi var iväg till Hemmakväll i Ludvika och hyrde tre filmer.
Den första ska vi se nu. Cenghiz Khan.
Och så köpte vi lite fredagsgott. Duktigt av oss att köpa SMÅ påsar! :)
Grillchipsen till mig och ostbågarna till A.
Hade gärna gått ner till gymmet också, men filmen är 2 timmar
lång så det får bli gymmet imorgon bitti istället.

Ha en riktigt skön fredagskväll!
Kram Sussie

Inga kommentarer: