fredag 25 november 2011

Jag är uppe tidigt idag!

Sååå mysigt med de mörka morgnarna vi har nu.
Jag gillar verkligen den mörka tiden fram till jul.
 Idag var jag uppe riktigt tidigt!
Väckarklockan ringde halv  5 och A stack till jobbet
redan halv 6. Han har ju morgonskift denna vecka.
Visserligen la jag mig att sova igen när han gått men vaknade
av mig själv igen runt halv 8. Någorlunda utvilad känns det som.
Och nu sitter jag här framför TV´n och ska precis dricka mitt
morgonkaffe. Har just ätit frukost också.

Jag ska försöka pyssla lite idag. För det var evigheter sen nu.
Måste uppdatera min pysselblogg lite under helgen hade jag tänkt mig.
Och komma igång med det också lite.
Nu har jag ju bara fokuserat på att träna och inte orkat något annat.
Men träna ska jag såklart göra i helgen också.

Och ner i källaren och rota fram julstjärnorna att hänga upp
i fönstren. Älskar att sitta och mysa med dem tända!

När A kommer hem på em ska vi åka till ELON och
inhandla den efterlängtade värmemadrassen.
Åh, vad jag längtar efter att ligga på den och ha det bra!

Ha en riktigt härlig fredag!
Kram Sussie

4 kommentarer:

Tammy@T's Daily Treasures sa...

Hi Susie, thanks for stopping by today. 6 years ago I lost about 25 pounds -- took me 5 months and lots of dedication, working out and a total change in my eating habits. Waiting for my ankle to completely heel before i get out to start walking in the evenings again. Gotta run -- going out to lunch. Have a great day! Tammy

Lotusblommans vardag sa...

It´s always inspiring when someone tells you they succeeded and makes you believe it´s possible. :) And yes I need to be focused and change my routines and habits for life, not for just a period. I hope your ankle will heel very fast so you can enjoy the cooler evenings!
Hope you had a great lunch! Ciao!

Sussie sa...

Hejsan

Det ska bli riktigt mysigt att plocka fram och göra i ordning till första avent. Det behövs lite extra ljus i den här årstiden. Förstår att du längtar mycket efter värme madrassen. Hoppas den blir ett riktigt bra tillskott till en del av ditt välbefinnande. :-)

Kram Sussie B

Lotusblommans vardag sa...

Ja, det blir den nog. Varm och skön att ligga på.
Hur har du det då? Några knep för att må bra i vardagen? :) Du får ta och komma och hälsa på om du vill. När du känner för det. Kram