lördag 26 november 2011

Morgonstund har guld i mun...

Visst ger vardagsrummets lampa ett härligt mönster i taket?
I morse klev vi upp strax efter klockan 4!
Vi gick och la oss rätt tidigt igår kväll, för att sova middag,
 tanken var att kliva upp till kl 23.25 igen för att se på en fransk film
på SVT1. Men när det var dags att gå upp var vi båda helt borta och
jag stängde bara av väckarklockan och sov vidare.
Inte med flit alltså utan det bara blev så.
Så hela natten sov vi på överkastet med kläderna på.

Innan dess hade vi varit i Ludvika och köpt värmefilten.
Den är så härlig! Man kan ställa in den på 9 olika värmelägen
och den är i en slags kvalitet mellan plysch och fleece
så den känns ljuvlig att ha mot kroppen.
Tyvärr fanns den bara i svart och det är ju ingen höjdare när
man har katt! Så jag får hålla Sally borta från den så gott
det går. Nu ligger hon här på golvet och har det bra...
Lilla gullegumman!

Jag gick ner på gymmet klockan 6 i morse som jag brukar
på lördagar och söndagar. Ärligt talat känner jag mig rätt
duktig och disciplinerad som står där på helgmorgnarna.
Om jag får ge lite eget beröm. För ingen annan kommer
dit den tiden.

Hursomhelst så blev det 30 minuters cykling på 10 km och sen
powerwalking på gåbandet i 34 minuter.
Hade med mig en cd med Gregorian och satt och läste
samtidigt som jag cyklade så tiden bara flög iväg.

Nu ska jag äta lite frukost och sen blir det nog en eller ett
par timmars sömn för A har somnat bredvid mig här på soffan.
Får väcka honom försiktigt och lotsa in honom i sovrummet.

Hoppas att Ni får en riktigt härlig lördag!
Kram Sussie

4 kommentarer:

Anonym sa...

Oj vad duktig du är som gymmar så tidigt på morgonen, är själv en morgonmänniska men gymma då har jag inte ens en tanke på.
Superbra måste jag säga..
Härligt med en värmefilt.

Lotusblommans vardag sa...

Tack Halsanifokus!
Ha en bra dag!

Anonym sa...

Vi rösta emot dig för vi säger bara ostkrokar :-) tyckte det var en kul grej iaf.
Jag tror oxå på naturens skafferi men är dålig jag håller på att lära mig speciellt glad blir jag när jag märker att sonens sjukdom lägger sig även om vi smörjer varje dag.
Hoppas du blir hjälp på bra sätt men vet du nu ska jag läsa mer på din blogg, jag tar lite i taget för att lära mig samtidigt om sånt jag inte kan

Ha en underbar lärdagskväll

Lotusblommans vardag sa...

Okidoki! Du får ha det så bra! ;)