måndag 7 november 2011

Motionsutmaning hösten 2011 - vecka 3


Veckans motionsschema:

Måndag:  Cykeltur KLART!
Tisdag:  Simning 30 min KLART!
+ motionscykeln hemma (framför Biggest looser!) 30 min  KLART!
Onsdag:  Gym kvällen  Huvudvärk! :(
Torsdag:  Simning em 40 min KLART!
Fredag:  Simning em  KLART!
Lördag:  VILA!
Söndag:  gym fm  KLART!

Som jag tänker mig det just nu alltså.
Ändrar kanske lite som vanligt. Men är besluten att fortsätta
för att kunna fortsätta att må bra.
Behöver den positiva energin!!!
Vaknade för cirka 1 timme sedan och har väldigt ont.
Speciellt i höger skinka, höft, ben och fot.
Så nu åker värmedynan fram och ett par extra 50 mg Tradolan.
Och jag ska lägga mig ett tag och vila och vänta ut smärtan.
Var uppe en liten stund runt femtiden då gubben stack till jobbet.
Tog en 200 mg Tradolan då och gick sen och la mig med öronproppar.
Så skönt att slippa höra trafiken och andra ljud ibland.

När A kommer hem vid 14-tiden så ska vi cykla ut till Hoganders
och handla lite. Kanske blir det en liten tur ut till DaCapo först.
En loppis typ. Billig secondhand. Får se om jag hittar någon snygg
retropryl till köket...

Hoppas att Ni får en toppenfin dag!
Kram Sussie

4 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt schema :) Ska själv försöka få in motion i vardagen men tar de lugnt så jag blir frisk först. Och ja det var en härlig start på dena veckan, behöver som du lite positiv energi,
Stora krame

Lotusblommans vardag sa...

Ja, ta det lugnt och sen ökar du lite när du känner för det! :)
Kram och pepp!

Sussie sa...

Hejsan

Vad duktig du är som håller på varje dag. Själv så försöker jag att träna
tre dagar i veckan. Igår var sista gången på vattengympan tråkigt nog, jag kände mig så himla skön och mjuk i kroppen efter ett pass. Men nu blir det att träna hos sjukgymnasten på vårdcentralen istället.
Jag cyklar rätt så mycket så det blir en del "vardags gympa" och inte har vi hiss heller så det blir också lite extra träning. Speciellt när det är tvättdag....då blir det mycket trappgående.
Hoppas du inte får för ont när du tränar och att du blir lite lättare allt eftersom.

Kram
Sussie B

Lotusblommans vardag sa...

Tack Sussie B!
Det låter som att vattengympan var väldigt välgörande för dig så du bör kunna få ytterligare på remiss, men att du då tränar när du själv vill. Bokar in dig på olika tider. Så är det iallafall här uppe. Tala med din sjukgymnast. :)
Jadu, hiss har vi inte här heller. Väldigt ovant för mig för i Sthlm finns ju hissar överallt. Så hittills har A skött tvätten, men jag ska nog ta över den snart.
Ha en riktigt fin dag och kram från mig.