fredag 18 november 2011

Årets första pepparkaka!

Utsikt från balkongen när jag fortfarande hade blommorna kvar där ute.
Idag har jag smakat årets första pepparkaka!
Gottigottgott var det. Det var Coop som bjöd på kaffe och kaka.
Då såg jag även att all glögg ställts ut redan. I massor av olika smaker
som jag aldrig sett förr. Lingon, apelsin mm... Och allt folk brukar ha
till julen finns nu i butikerna. Julmusten, nötterna, presentkartongerna...
Lite väl tidigt all julskyltning börjar nu för tiden tycker jag.
Förr var det första advent som gällde. Nu börjar en del affärer
skylta redan i oktober! 
Vår söta Sally i soffan. I love her so much!

Nu ska jag iallafall ner till gymmet om en liten stund.

Tänkte hinna träna innan långfilmerna på SVT1 börjar.
Gillar att kolla på dom för då slipper jag reklam.
Har blivit nästan allergisk mot reklamen på tex TV4.

Tidigare idag var vi i Ludvika och lämnade tillbaka lite filmer och sen
var vi och åt i Gallerian. Sen sov vi middag mellan halv 6 och halv 8.
Vädret idag gjorde oss båda så otroligt trötta! Rätt trött på det gråa nu.
Hoppas att snön kommer snart. Då blir det tystare och ljusare.

Nu sitter gubben och kollar på TopGear och jag drar till gymmet
 efter en stärkande kopp kaffe.

Ha en mysig fredag!
Kram Sussie

4 kommentarer:

Lisa sa...

Men Sussi! Julen skall man njuta av....lääänge! Det ska jul"skyltas" i affärerna i oktober...så man riktigt hinner njuta. För på juldan så är det över! ;-))

Kram å pepp!

conny sa...

Tjoho i dalaskogen! Pepparkakor har jag ätit länge och i dag åt jag lussekatter till kaffet (köpta) så nog börjar julen lite väl tidigt, annat var det förr som man säger. När jag var barn klädde vi julgranen på julaftonen, men jag vet inte om det var vanligt.

Ta en pepparkaka till!

Sussie sa...

Håller verkligen med dig om att julskyltningen kommer ut i butikerna alldeles för tidigt. Min mamma frågar mig nästan varje gång vi pratar i telefon om jag har köpt hem någon julmust ännu....Men jag säger att jag inte har det ännu och att jag tycker det är för tidigt för det. Å det är ju bara en liten sak i allt dom plockar fram enligt mig för tidigt.
Skönt att du slapp huvudvärken... sånt är inget vidare. Hoppas det var härligt med lite träning så här på kvällskvisten.

Kram
Sussie B

Lotusblommans vardag sa...

Jomen försvinner inte lite av julens magi om den kommer så tidigt? Det är så härligt när allt drar i gång på riktigt i december. Då önskar jag att jag var en riktig bondmora med gammal gård och stooort bondkök att julstöka i hela månaden. :D Vi klädde också vår gran kvällen innan julafton och som enda dottern hemma var det min uppgift och jag brukade ligga i timmar och titta på granen när den gnistrande och var så fin med alla färgglada kulor. Jagfick sova på en madrass intill granen eftersom gäster fick låna min säng. Sen tittade jag på Bamse och ScoobyDoo varje jullovsmorgon. Underbara minnen! :)
Numera drar jag ut på julen genom att han julstjärnor och sånt kvar hela januari. Minst!
Kram på Er!

PS. Pepparkakan gav mermsmak. Tar nog en till snart. :)