fredag 16 december 2011

Kruka i huvudet!

Vaknade just på ett uruselt humör!
Har god lust att slå dessa krukor i huvet på nån!
Jag gillar inte när någon roar sig på min bekostnad...

Och jag förstår inte vad det är med mig just nu.
Eller jo det gör jag. Tänk att det finns dom som njuter av att ljuga
och lura andra utan en tanke på att det faktiskt sårar andra...
Ena minuten grinar jag och är superledsen, nästa minut
mår jag lite bättre igen. Och så får jag ont i magen igen.
Just nu har jag jätteont igen och är så himla ledsen.
Samtidigt är jag 100% säker på att personen som sårat
mig inte menat något illa.


Tur att A är så snäll i situationer som den här och alltid beredd
att ge mig en kram och tröstande ord när jag mår dåligt.
För jag är verkligen jobbig just nu.
Och som tur är vet jag att det svänger tillbaka
till bra humör rätt snabbt i mitt fall...

Hursomhelst så är det väl lika bra att krypa i säng
 en liten stund till och åtminstone försöka sova lite till.
Imorgon ska vi åka iväg och hämta skrivbordslampan jag beställt
och gå till optikern. Det ska bli skönt att se ordentligt vid pysselbordet
och se folk man möter när man är ute och går.
Fast det lär ju ta ett tag innan jag får mina glasöson.
Och så blir det simning under dagen också förstås så att jag
ska bli på bättre humör.

Ha en jättebra och glad dag!
Kram Sussie

3 kommentarer:

Alva sa...

Hoppas att du är lite piggare och gladare när du vaknar! :) Många kramar!

Mon sa...

Ett litet tips när man mår sådär är att köra mental avslappningsband. finns på apoteket, lars erik undeståhl, du ser dig själv precis så som du vill känna dig och lurar hjärnan, som inte kan skilja på fantasi och verklighet. Tar 15 minuter och halva dagen är räddad!;)

Lotusblommans vardag sa...

Jodå Alva, mycket gladare! :)
Men piggare? Vetefasiken. Trött så in i Norden. Men det hjälper väl nu när jag går ut.
Varm kram´

Tack T&M!
Lite visualiserings- och avslappningshjälp är nog bara bra för mig! Ska checka på apoteket nu när jag ändå måste in och köpa broddar.

Ha en bra dag!